دیدار شهردار تبریز با خانواده شهید «قاسم‌زاده» و جانبازان «جباریان» و «داورنیا»
کد خبر: 4174192
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴

دیدار شهردار تبریز با خانواده شهید «قاسم‌زاده» و جانبازان «جباریان» و «داورنیا»

همزمان با هفته نیروی انتظامی شهردار تبریز به همراه سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر با خانواده‌ معظم شهید «علی قاسم‌زاده» و جانبازان سرافراز «عبدالعلی جباریان» و «احمد داورنیا» دیدار و گفت‌وگو کرد.

خانواده شهدا، شهردار تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، شامگاه، 17 مهرماه، همزمان با هفته نیروی انتظامی به همراه حجت‌الاسلام رسول برگی، یاسین بجانی و حکیمه غفوری از اعضای شورای اسلامی شهر با خانواده‌ معظم شهید والامقام «علی قاسم‌زاده» و جانبازان سرافراز «عبدالعلی جباریان» و «احمد داورنیا» دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار تبریز در این دیدارها، شهادت را توفیقی الهی برای بندگان خاص و برگزیدگان مکتب اسلام معرفی کرد و گفت: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگر صاحبان واقعی این انقلاب و نظام و ولی‌نعتمان مدیران کشور هستند و قطع به یقین مطالبات آنها نیز در راستای آرمان‌های امام راحل(ره) و اشاعه فرهنگ انقلابی و جهادی خواهد بود و ما به عنوان مدیریت شهری از این مطالبات استقبال می‌کنیم.  

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود جانبازان را یادگاران زنده و هویت هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم به معرفی یکایک شهدای هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان می‌داند و در این راه تمام توان و ظرفیت خود را به‌کار خواهد بست.

شهردار تبریز اظهار کرد: امروز امنیت خود را مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدا و جانبازان مدافع امنیت کشور هستیم.

در پایان این دیدارها، شهردار تبریز با اهدای لوح‌های جداگانه‌ای از خانواده‌های سربازان شهید اقبال عباسی و نورالله علیزاده قدردانی کرد.

شهید والامقام علی قاسم‌زاده قطبی 20 شهریور سال 1348 در تبریز به دنیا آمده و در 31 اردیبهشت سال 1368 در اثر درگیری با ضد انقلاب به فیض شهادت رسید.

جانباز سرافراز عبدالعلی جباریان، متولد سوم آبان سال 1340 در تبریز شانزدهم شهریور سال 1360 به درجه رفیع جانبازی نایل آمد. همچنین جانباز سرافراز سرهنگ احمد داورنیا، از مدافعان امنیت، رئیس یکی از کلانتری‌های تبریز بوده که در شب چهارشنبه سوری برای پیشگیری از بروز آسیب به شهروندان و حین انتقال مواد محترقه به درجه جانبازی رسید.

انتهای پیام
captcha