اقدامات دانشگاه صادقانه به دانشجویان اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: 4175696
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
رئیس دانشگاه تبریز:

اقدامات دانشگاه صادقانه به دانشجویان اطلاع‌رسانی شود

صفر نصراله‌زاده با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی خدمات انجام شده در حوزه‌ دانشجویی به دانشجویان گفت: اگر می‌خواهیم کارهایمان الهی باشد، باید صداقت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهیم و بدون سیاست‌بازی، اقدامات انجام شده را به‌ اطلاع دانشجویان برسانیم.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 24 مهرماه، در آیین رونمایی از سه نرم‌افزار «بهای تمام شده‌ تعذیه‌ دانشجویی»، «میز خدمت» و «تشخیص چهره» کار به‌صورت الکترونیکی و سامانه‌ای را بسیار مفید و مثمر ثمر خواند و گفت: این نوع فعالیت تأثیر بسزایی در ایجاد آمار و ارقام قابل استناد و پیگیری دارد و موجب افزایش سرعت خدمات و مهندسی فرآیند می‌شود.

وی ادامه داد: هرچقدر این قبیل فعالیت‌ها سهل و بدون ایراد انجام شود، به همان اندازه مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

نصراله‌زاده با بیان اینکه هیچ نیتی بهتر از نیت الهی نیست، تأکید کرد: دانشجویان، فرزندان ما هستند و خدمت به این عزیزان به‌ منزله‌ خدمت به فرزندان خودمان است و همه‌ ما نباید هدفی جز بازکردن گره و حل مشکلات دانشجویان داشته باشیم و امیدواریم روزی فرا برسد که دانشجویان هیچ گله‌ای از ما نداشته باشند و از ما تقدیر کنند.

رئیس دانشگاه تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: این نرم‌افزار‌ها بسیار ضروری و مفید هستند و می‌توانند ضمن کاهش میزان اسراف، در کاهش هزینه‌ها و در عین حال افزایش ارائه‌ خدمات به دانشگاه تأثیرگذار باشند.

وی در خاتمه با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی خدمات انجام شده در حوزه‌ دانشجویی به دانشجویان گفت: اگر می‌خواهیم کارهایمان الهی باشد، باید صداقت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهیم و بدون سیاست‌بازی، اقدامات انجام شده را به‌اطلاع دانشجویان رسانده و در صورت وجود نقاط ضعف را نیز بیان کنیم.

سید صمد حسینی، معاون پشتیباتی و توسعه‌ منابع دانشگاه تبریز نیز اظهار کرد: این اقدامات نشان‌دهنده‌ وجود همکاران توانمند و خوش فکر در بدنه‌ دانشگاه است و ما هیچ وابستگی به بیرون نداریم.

وی بر ضرورت به‌روزرسانی داده‌های این نرم‌افزار‌ها تأکید کرد و ادامه داد: با وجود اینکه این کار جزو وظیفه‌ ذاتی حوزه‌ اداری مالی است، همکاران حوزه‌ دانشجویی زحمات این امر را متحمل شده‌اند که کار بسیار ارزشمندی است. ما معتقدیم باید بین کسانی که تلاش می‌کنند و کسانی که کمتر کار می‌کنند، تفاوت قائل شویم.

موسی رضایی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه زحمات همکاران حوزه‌ دانشجویی پنهان بوده و فرصتی برای انعکاس تمامی اقدامات صورت گرفته وجود ندارد، گفت: معاونت دانشجویی با تمامی واحدها در ارتباط است و به همین دلیل نیازمند همکاری سایر معاونت‌ها و مدیریت‌ها هستیم و امیدواریم با درایت‌ معاون محترم پشتیباتی و توسعه‌ی منابع دانشگاه، مسائل بین معاونت‌ها مدیریت شود.

وی اظهار کرد: ما به تمامی وظایف محوله واقف هستیم و در راستای اجرای برنامه‌ی راهبردی دانشگاه حرکت می‌کنیم و هدفی جز ارائه‌ی بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به دانشجویان، با کمترین هزینه برای دانشگاه را دنبال نمی‌کنیم.

محمدشهری، مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز نیز توضحیاتی در خصوص نرم‌افزارهای «بهای تمام شده‌ تعذیه‌ دانشجویی»، «میز خدمت» و «تشخیص چهره» ارائه داد و گفت: بیش از این قیمت تمام شده‌ تغذیه‌ دانشجویی را بر روی کاغذ محاسبه می‌کردیم که گاهی با واقعیت منطبق نبود و بحث هزینه‌کرد بودجه دچار مشکل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه از طریق نرم‌افزار «بهای تمام شده‌ تعذیه‌ دانشجویی» قیمت مواد غذایی استفاده شده در سلف‌های غذاخوری محاسبه می‌شود، خاطرنشان کرد: قبل از طراحی این نرم‌ا‌‌فزار، برخی از هزینه‌ها لحاظ نمی‌شد اما اکنون با اضافه کردن امکانات دیگر به این نرم‌افزار، می‌توانیم هزینه‌ تمام شده‌ غذای یک دانشجو را در طول دوران تحصیلی‌ او محاسبه کنیم.

محمدشهری در ارتباط با نرم‌افزار «میز خدمت» نیز اظهار کرد: قبلا دانشجویان برای درخواست یک موضوع می‌بایست به‌صورت حضوری به واحد مربوطه مراجعه و یا با مسئول خوابگاه صحبت می‌کردند. اما اکنون با طراحی نرم‌افزار «میز خدمت» دانشجویان عزیز می‌توانند علاوه بر مشکل قطع و وصل اینترنت، تمامی مشکلات موجود در خوابگاه‌ها را از طریق این نرم‌افزار، به مسئول واحد مربوطه منتقل کنند و تمامی روند انتقال، پیگیری و حل مشکل قابل مشاهده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه تبریز همچنین در ارتباط با نرم‌افزار «تشخیص چهره» و اهمیت راه‌اندازی این نرم‌افزار گفت: در سال‌های قبل شاهد بودیم که برخی از دانشجویان با در دست داشتن کارت‌های دانشجویان غیر بومی که در روزهای پایانی هفته به شهرستان خود مراجعه می‌کردند، از چندین کارت جهت گرفتن غذا استفاده می‌کردند. اما با طراحی این نرم‌افزار جلوی این کار گرفته می‌شود.

وی افزود: آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از این نرم‌افزار به دانشجویان داده شده و در حال حاضر این نرم‌افزار در رستوران‌های دانشگاه فعال می‌باشد.

شهری با اشاره به طولانی بودن صف‌های رستوران‌های تاک و اینکه برخی افراد طولانی شدن صف‌ها را به دستگاه تشخیص چهره ارتباط می‌دهند، گفت: طولانی بودن صفوف رستوران‌های تاک هیچ ارتباطی به نرم‌افزار تشخیص چهره ندارد. چراکه مدت زمان تشخیص چهره‌ دانشجویان و احراز ذخیره بودن یا نبودن عذای دانشجویان حدود پنج  تا شش  ثانیه طول می‌کشد. علت اصلی به‌وجود آمدن صف‌های طویل رستوران‌های تاک و سلف‌ها، ازدحام دانشجویان بعد از تعطیلی کلاس‌ها است؛ به‌طوریکه دانشجویان ساعت ۱۱:۳۰ از کلاس خارج شده و بلافاصه حول و هوش ساعت ۱۱:۴۵ وارد سلف‌ها می‌شوند که این امر موجب شلوغی صف‌ها می‌شود.

انتهای پیام
captcha