معرفی برگزیدگان جشنواره «باران» در سالگرد حادثه حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4176471
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

معرفی برگزیدگان جشنواره «باران» در سالگرد حادثه حرم شاهچراغ(ع)

رئیس جشنواره ادبی ملی «باران» از برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره همزمان با سالگرد نخستین حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارسامیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره ادبی ملی «باران» به همت معاونت فرهنگی این نهاد در سال جاری برگزار شد، گفت: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره همزمان با سالگرد نخستین حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه این جشنواره یکی از رویدادهای مهم فرهنگی جهاددانشگاهی فارس است، افزود: بحمد الهی استقبال از این جشنواره روند صعودی دارد.

استقلال تصریح کرد: در چهارمین دوره جشنواره باران که در پاییز 1401 فراخوان آن رسانه‌ای و با اضافه شدن بخش ویژه «حضرت شاهچراغ(ع)» تا فروردین 1402 تمدید شد، شاعران از نقاط مختلف کشور تعداد 786 اثر خود را برای دبیرخانه ارسال کردند که در نهایت 533 اثر انتخاب و به مرحله داوری نهایی راه یافت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری ادبی باران ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره، سه دوره موفق را پشت سرگذاشته و امروز مخاطبان خود را یافته است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه چهارمین دوره جشنواره شعر باران، تغییراتی نسبت به ادوار قبلی داشت، گفت: در این دوره، علاوه بر سرایش، بخش ترجمه نیز افزوده و از دانشجومترجمان دعوت شده است که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس جشنواره ادبی «باران» تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، علاوه بر موضوعات قرآن و عترت و مضامین آزاد بخش ویژه‌ای با عنوان حضرت شاهچراغ(ع)، اضافه و با استقبال خوبی هم مواجه شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: پس از طی مراحل مختلف ارزیابی و داوری، هیئت داوران جشنواره شعر باران، از میان آثار راه یافته به داوری نهایی در مراسم اختتامیه از نفرات برتر قدردانی و تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha