یادواره شهدا، روح جهاد و شهادت را زنده می‌کند
کد خبر: 4177666
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹

یادواره شهدا، روح جهاد و شهادت را زنده می‌کند

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در یکسال گذشته در گوشه گوشه استان در زمینه شهدا فعالیت‌های مختلف و متنوعی انجام شده است، گفت: برگزاری یادواره شهدا، روح جهاد و شهادت را در استان زنده می‌کند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، دوم آبان‌ماه، در نشست هماهنگی کنگره ۱۰ هزار شهید استان با اشاره به اینکه شهر، روستا و دهستانی در استان وجود ندارد که یادواره شهدای گرانقدر در آن برگزار نشده باشد، گفت: این یکی از الطاف و برکات خداوند متعال است که این استان به نام شهدا عطر آگین شده است، به طوری که در سراسر استان با حضور شخصیت‌های لشکری و ملی، علما و بزرگران این یادواره‌ها برگزار شده است.

وی افزود: در ۷۲۰ روستا و تمام شهرهای آذربایجان‌شرقی یادواره شهدا، برگزار و در حوزه هنری استان نیز ۴۲ برنامه فرهنگی مرتبط با شهدا اجرا شده است.

خرم ادامه داد: در بخش ورزشی و فرهنگی برگزاری تور دوچرخه‌سواری دور آذربایجان یکی از برنامه‌های شاخص بود که با حضور بیش از ۱۵ کشور برگزار شد و علاوه بر آن ۸۸ جشنواره فرهنگی و ورزشی با عنوان کنگره ۱۰ هزار شهید در سطح استان اجرا شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، به انجام طرح‌های مختلف عمرانی در استان نیز اشاره کرد و افزود: طرح‌های عمرانی، صنعتی و خدماتی در اکثر شهرها و روستاهای آذربایجان‌شرقی با عنوان کنگره شهدا به بهره‌برداری رسید و در اکثر شهرها و روستاها نیز میزهای خدمت به نام شهدا برگزار شده است.

وی به برگزاری نشست‌های تبیینی و بصیرتی کنگره در سطح آذربایجان‌شرقی نیز اشاره و بیان کرد: یک هزار و ۵۲۱ مورد نشست‌های روشنگری و بصیرت افزایی که یکی از اهداف اعضای کنگره برای ارتباط با مردم بوده است، در سطح استان برگزار شده و هنوز هم در حال انجام است.

خرم با بیان اینکه در یکسال گذشته در گوشه گوشه استان در زمینه شهدا فعالیت‌های مختلف و متنوعی انجام شده است، گفت: برگزاری یادواره شهدا، روح جهاد و شهادت را در استان زنده می‌کند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کار بسیار مبارکی شروع کرده‌اند که به نقاط و روستاهای محروم تیم‌های پزشکی برای خدمات رسانی به مردم اعزام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha