طوفان الاقصی صدمات جبران ناپذیری به ارتش اسرائیل وارد کرد
کد خبر: 4178012
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

طوفان الاقصی صدمات جبران ناپذیری به ارتش اسرائیل وارد کرد

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: همانطور که ایشان نیز بیان کردند، طوفان الاقصی نشان دهنده‌ اقتدار نیروهای فلسطینی است که صدمات جبران ناپذیری به ارتش اسرائیل وارد کردند و همه‌ دنیا دید که تنها با دیوار حائل و گنبد آهنین نمی‌توان قدرتمند بود.

حجت الاسلام نظری، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز، چهارم آبان‌ماه، در گردهمایی «انصار الاقصی» در مسجد دانشگاه تبریز، اظهار کرد: خوشبختانه تجمعات مختلفی در تبریز برگزار می‌شود که جای شکر دارد اما عمده‌ این تجمعات احساسی هستند و خلاء اطلاعاتی زیادی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان و دانش‌آموزان باید بدانند که در غزه چه می‌گذرد. باید مشخص شود که کدام انگیزه باعث شد در حوادث سال گذشته و مرگ مشکوک یک دختر جوان، جوانان و سخنرانان به میدان بیایند که ۸۰ شهید در آن حوادث جان خود را از دست دادند.

نظری، افزود: چرا سلبریتی‌هایی که هرکدام در حوادث سال گذشته احساس تکلیف می‌کردند، اکنون با دیدن کشته شدن هزاران زن و کودک مظلوم هیچ حرفی نمی‌زنند؟ چرا امام جمعه اهل سنت زاهدان در برابر این جنایات سکوت کرده است؟ لذا ما نباید صرفاً به نواختن زنگ غزه در مدارس اکتفا کنیم. شهید مطهری به خوبی گفته است که باید یزید زمان را بشناسیم. چرا هیچ خبری از یونیسف و مدعیان حقوق بشر و حقوق زنان نیست؟ چرا این نهادها برای محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونسیتی بیانیه نمی‌دهند؟

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: همانطور که ایشان نیز بیان کردند، طوفان الاقصی نشان دهنده‌ اقتدار نیروهای فلسطینی است که صدمات جبران ناپذیری به ارتش اسرائیل وارد کردند و همه‌ دنیا دید که تنها با دیوار حائل و گنبد آهنین نمی‌توان قدرتمند بود.

نظری افزود: نیروهای حماس اعلام کرده‌اند که طوفان الاقصی تنها مرحله‌ ابتدایی بود و طوفان دریا نیز در راه است که اگر این طوفان رخ دهد، سونامی بزرگی راه خواهد افتاد.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به تبادل اسرا، این امر را یک اقتدار دیگر برای فلسطین برشمرد و خاطرنشان کرد: هنوز جبهه‌ مقاومت اسلامی، نیروهای فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی وارد میدان نشده‌اند و تنها گوشه‌ای از اقتدار حماس به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برکات طوفان الاقصی این بود که عربستان به‌خوبی فهمید که نباید به عادی سازی روابط با اسرائیل فکر کند اما متأسفانه امارات با ارسال هواپیما به اسرائیل کاری کرد که اصلاً در باورها نمی‌گنجید. شیطنت‌های امارات بخاطر جزایر سه گانه، برای ما اثبات شده بود اما هرگز باور نمی‌کردیم دست به این کار بزند و هواپیماهای خود را راهی سرزمین‌های اشغالی کند.

نظری، خطاب به الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز گفت: الهام علی اف باید از این حوادث درس بگیرد و متوجه شود که نباید زمین‌های آذربایجان را در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی قرار دهد؛ چراکه اسرائیل هرجا که وارد شود، خود را مالک آنجا می‌‌داند. رئیس جمهوری آذربایجان باید بداند که خون تک تک کودکان و زنان مظلوم فلسطین که بر زمین ریخته می‌شود، بخاطر نفت و گازی است که آذربایجان به اسرائیل می‌دهد. اگر اسناد پاندورا به بیرون درز کند، الهام علی اف خجالت زده‌ جوانان و نواجوانان جمهوری آذربایجان خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به شبهه‌ای که در خصوص فروش زمین فلسطین به یهودیان مطرح می‌شود، گفت: برخلاف آنچه که عده‌ای مطرح می‌کنند، تنها ۶ درصد از زمین‌های فلسطینی به یهودیان فروخته شده است و مابقی اراضی از سوی انگلستان به یهودیان هبه شده است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در نقشه‌های ۸۰ سال قبل کشوری بنام اسرائیل وجود نداشت، اسرائیلی‌ها با شعار «سرزمین‌های بی‌مردم برای مردم بی‌سرزمین»، زمین‌های فلسطین را غصب کردند.

وی با بیان اینکه اکنون اقتدار و مظلومیت فلسطینیان در اوج قرار دارد، گفت: اگر این بمباران و کشتار مردم مظلوم فلسطین اتفاق نمی‌افتاد، اکنون جشن بزرگی را شاهد بودیم.

نظری با اشاره به عملیات رسانه‌ای رژیم غاصب صهیونیستی در فاجعه‌ غزه، خطاب به فعالان فضای مجازی گفت: اسرائیل به‌همراه رسانه‌های خود آنچنان به تولید محتوا در فضای مجازی پرداخت که گویا نیروهای حماس به بیمارستان حمله کرده‌اند و در همه‌ رسانه‌های خود وانمود کردند که فلسطینی‌ها سر از بدن کودکان جدا می‌کنند. لذا فعالان فضای مجازی ما نیز باید با تولید محتوای مناسب به این عملیات رسانه‌ای اسرائیل واکنش نشان دهند.

میر یعقوب امام پناه، پدر اولین شهید جبهه‌ مقاومت «عبدالصمد امام پناه» نیز طی سخنانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که اسرائیل در ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد و اکنون شاهد هستیم که رزمندگان فلسطینی قهرمانانه کار را آغاز کرده‌اند و امیدواریم به‌زودی شاهد نابودی رژیم غاصب باشیم.

وی ادامه داد: وظیفه‌ همه‌ ما این است که از صمیم قلب برای پیروزی فلسطینیان دعا و کمک کنیم؛ چراکه اگر انسان قلبا با خداوند ارتباط برقرار کند، خداوند به او عنایت می‌کند.

امام پناه، با اشاره‌ مختصری نیز به نحوه‌ اعزام شهید امام پناه به جبهه‌ مقاومت کرد و افزود: شهید صمد امام پناه، پنج سال تلاش کرد تا عازم جبهه‌ مقاومت شود و حتی هزینه‌ سفر با هواپیما را نیز خودش پرداخت کرد و سرانجام بعد از هشت ماه نبرد، ۲۶ فروردین سال ۱۳۷۵ به شهادت رسید. فرزندم در وصیت‌نامه‌ خود گفته بود «مسلمانان دو قبله دارند؛ کعبه برای عبادت و قدس برای شهادت»

انتهای پیام
captcha