مؤسسه «شکوه رضوان نبوی» بر فعالیت قرآنی نوجوانان تمرکز دارد
کد خبر: 4180035
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

مؤسسه «شکوه رضوان نبوی» بر فعالیت قرآنی نوجوانان تمرکز دارد

مدیر مؤسسه قرآن و عترت «شکوه رضوان نبوی» با اشاره به اهمیت تربیت در رده سنی نوجوان گفت: در خصوص فعالیت‌های قرآنی مؤسسه تمرکز ما روی رده سنی نوجوان است. 

قرآنآزاده عطایی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت «شکوه رضوان نبوی»، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص فعالیت‌های این مؤسسه گفت: با دریافت مجوز در سال 92 از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را در سال 94 به‌صورت رسمی آغاز کردیم که در ابتدا فعالیت مؤسسه برای سنین نونهالان و در قالب مهد قرآن بود، اما با توجه به اهمیت تربیتی نوجوان فعالیت در تمامی رده‌های سنی از پنج تا بزرگسال آغاز شد که البته هدف اصلی ما در مؤسسه تمرکز بر رده سنی نوجوان است.

عطایی در خصوص رشته‌های قرآنی مؤسسه بیان کرد: در حال حاضر مؤسسه در همه رشته‌های قرآنی شامل حفظ تخصصی، حفظ عمومی، حفظ در رده سنی خردسالان، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، تفسیر موضوعی، صوت، لحن و مداحی  فعالیت دارد. در کنار کلاس‌های قرآنی نیز کارگاه‌هایی با موضوعات اصول رفتار در خانواده، تربیت فرزند، فرزندآوری، طب سنتی، رسانه و... ویژه بانوان به‌صورت رایگان برگزار می‌شود که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه است.

وی در خصوص استقبال مخاطبان از برگزاری کلاس‌های قرآنی مؤسسه گفت: معمولاً در تابستان با توجه به اوقات فراغت در رده‌های سنی نوجوان و جوان استقبال بیشتر است و در ایام تعطیلات تابستان حدود 300 نفر در کلاس‌ها حضور می‌یابند، اما با آغاز سال تحصیلی این روند رو به کاهش است و معمولاً بزرگسالان در کلاس‌ها حضور می‌یابند که در قالب آمار به 100 نفر در ایام غیر تعطیل می‌رسد.

عطایی در خصوص نحوه ثبت‌نام در کلاس‌ها اظهار کرد: در این راستا ثبت‌‌نام هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی انجام می‌شود و افراد شرکت‌کننده پس از انجام مصاحبه ثبت‌نام می‌شوند و مدت زمان برگزاری هر دوره به‌صورت ترمی است و در حال حاضر برگزاری کارگاه «مکبر شو»، بازخوانی خطبه فدکیه و حفظ سوره‌های منتخب در دستور کار است که از جمله فعالیت‌های جنبی در کنار فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha