حضور مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی در غرفه ایکنا
کد خبر: 4180940
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

حضور مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی در غرفه ایکنا

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ضمن بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان از غرفه خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.

حجت الاسلام حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز، ۱۹ آبان‌ماه در نمایشگاه مطبوعات استان از غرفه خبرگزاری ایکنا در این نمایشگاه بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: یکی از مراجع فعالیت‌های قرآنی در کشورمان، مجموعه سازمان اوقاف است و تنها مرجع راهیابی به مسابقات بین‌المللی قرآن از کشور ما نیز این سازمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: پیشینه این اقدام نیز این است که مسابقات شهرستانی و استانی سپس کشوری قرآن کریم برگزار شود تا استعدادیابی انجام گیرد. چند سال است که با پویایی انجام گرفته، شهرستان‌ها برای مسابقات قرآنی، منطقه بندی شده و امسال تعداد ۱۵۶۰ نفر در مرحله شهرستانی این مسابقات از استان ما شرکت کردند.

حسینی، با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی قرآنی به جوانان و نوجوانان توسط اساتید مجرب قرآنی کشوری، گفت: این اقدامات انجام می‌گیرد تا بتوانیم در مسابقات تأثیرگذار باشیم و از جمله آنها نیز سینا طباخی، دارنده رتبه اول حفظ کل قرآن کریم کشور و مسابقات بین المللی کرواسی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت مراکز افق(اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) در امامزادگان استان، اظهار کرد: در بخش قرآنی، مسیری را در پیش گرفتیم تا هر امامزاده میزبان چند محفل قرآنی و استاد قرآنی باشد و جلسات هفتگی قرآنی برگزار شود.

وی گفت: در حوزه قرآن تأثیرگذار هستیم و امیدواریم تا در آستانه رحلت علامه طباطبایی، بتوانیم در شأن علامه‌ها در این حوزه تأثیرگذارتر باشیم.

انتهای پیام
captcha