دانشگاه‌ها علاوه بر کارآفرین بودن، باید حکمت‌آفرین باشند
کد خبر: 4181701
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه‌ها علاوه بر کارآفرین بودن، باید حکمت‌آفرین باشند

صفر نصراله‌زاده با تأکید بر پرهیز از توجه صرف به مدرک‌گرایی و فارغ‌التحصیلی دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که دانشگاه‌ها باید حکمت‌محور بوده و حکیم پرور باشند لذا ما باید همگی همانند ید واحده به این سمت حرکت کنیم و دانشگاه‌ها علاوه بر کارآفرین بودن، باید حکمت‌آفرین نیز باشند.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، روز گذشته، 22 آبان‌ماه، در  اولین همایش استانی «کارآفرینی و هدایت شغلی» اظهار کرد: کارآفرینی یکی از نیازهای مهم جامعه است و نقش دانشگاه در پیشرفت جامعه، تحول در طول زمان و رفع نیازهای جدید، نقشی بی بدیل است.

وی ادامه داد: زمانی پیشرفت دانشگاه‌ها و مراکز علمی به‌خوبی تجلی پیدا می‌کند که بتوانیم علم و دانش را در راه حل مشکلات و مسائل جامعه استفاده کنیم.

نصراله‌زاده با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه عبارت است از اینکه نقش خود را به‌خوبی و آنطور که باید ایفا کند، افزود: توسعه‌ فرهنگ به‌عنوان یک کار زیربنایی یکی از وظایف اصلی دانشگاه است. البته فرهنگ صرفاً به معنی برگزاری مراسم و چسباندن اطلاعیه نیست. اگر کار فرهنگی به درستی انجام نشود، بقیه‌ کارها لنگ خواهد بود.

رئیس دانشگاه تبریز تأکید کرد: باید نقاط ضعف خود را شناسایی و رفع کنیم چراکه بدون مشخص شدن این نقاط ضعف، پیشرفتی حاصل نخواهد شد. دانشگاه تبریز افتخارات زیادی کسب کرده است که البته این افتخارات کافی نیست و باید در مسیری حرکت کنیم که منجر به پرورش انسا‌ن‌های معنوی، نخبه و فناور شود.

وی با تأکید بر پرهیز از توجه صرف به مدرک‌گرایی و فارغ‌التحصیلی دانشجویان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که دانشگاه‌ها باید حکمت‌محور بوده و حکیم پرور باشند و ما باید همگی همانند ید واحده به این سمت حرکت کنیم و دانشگاه‌ها علاوه بر کارآفرین بودن، باید حکمت آفرین نیز باشند.

رئیس دانشگاه تبریز خطاب به دانشجویان حاضر در این همایش گفت: باید تلاش کنیم تا در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیریم و مطمئن باشید اگر در راه درست حرکت کنیم، خداوند به همه‌ ما کمک می‌کند.

جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز گفت: هدف اصلی ما از برگزار‌‌ی این همایش پیوند هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت است و همچنین با توجه به ارائه‌ ایده‌های کارآفرینی، آشنایی دانشجویان با مسیر شغلی یکی دیگر از اهداف ما در این همایش است.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در حوزه‌ پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، ما این همایش را به‌عنوان شروعی برای مشارکت دادن هرچه بیشتر دانشجویان، صاحبان مشاغل دولتی و خصوصی و همکاران دانشگاهی در نظر گرفتیم که ‌به‌عنوان امر نهادینه برای سال‌های بعد برای جهت‌دهی هرچه بیشتر فعالیت‌های عملی و علمی دانشجویان به منظور نیل به کاریابی دانشجویان در حوزه‌ی مختلف به کار گرفته شود.

شیری گفت: بنا بر اعلام کمیته‌ برنامه‌ریزی علمی، بالغ بر 100 ایده در این مدت زمان به دبیرخانه‌ همایش ارسال شده است که چندین تعداد از این ایده‌ها در مدت یک دقیقه و به‌صورت فشرده ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha