شهدای غزه روح مرده و ساکن مردم دنیا را زنده کردند
کد خبر: 4186511
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

شهدای غزه روح مرده و ساکن مردم دنیا را زنده کردند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، به حوادث غزه و عملیات طوفان الاقصی کرد و گفت: رزمندگان جبهه‌ مقاومت اسلامی با انجام عملیات طوفان الاقصی موجب ایجاد خروش ملت آزادی‌خواه از هر دین و آئین علیه رژیم غاصب صهیونیستی شدند و شهدای مظلوم با خون خود، روح مرده و ساکن مردم دنیا و غرب را زنده کردند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سعید علیزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، امروز، 16 آذرماه، در آئین اختتامیه‌ جشنواره‌ فرهنگی «خط سرخ عاشورایی»، فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: عده‌‌ای معتقد هستند که مشکل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا از روز تسخیر لانه‌ جاسوسی به وجود آمد اما این طور نیست و مشکل ما با آمریکا از روز ۱۶ آذر آغاز شد. روزی که استکبار جهانی دو ماه بعد از کودتای منحوس ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، با حمایت از استبداد، دولت مصدق را سرنگون و خون دانشجویان دانشکده‌‌ی دانشگاه تهران را ریخته و آن‌ها را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: ۱۶ آذر تنها روزی نبود که علیه کودتای ۲۱ میلیون دلاری ۲۸ مرداد به وقوع پیوست. دانشجویان دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران پیش‌قدم شده و علیه دژخیمان رژیم ستم‌شاهی ایستادند و جان خود را فدا کردند.

علیزاده افزود: روز ۱۷ آذر همان سال، نیکسون معاون رئیس جمهوری آمریکا به ایران آمد تا بررسی کند که ایران چقدر آمریکایی شده ولی دانشجویان شهید و تمامی شهدای دین و وطن جان خود را فدا کردند تا اجازه ندهند ایران آمریکایی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: علی‌رغم همه‌ تحریف‌هایی که دشمن قصد ایجاد آن‌ها را دارد، شهدای ما همان راهی را رفتند که شهدای روز ۱۶ آذر طی کرده بودند و دشمنان ما نخواهند توانست با اینگونه کارها ایران اسلامی را به سمت مطامع خود بکشاند و امروز شما شاعران و هنرمندان نیز با قلم و هنر خود همان راه شهدا را می‌روید و در این مسیر قدم بر می‌دارید.

وی اشاره‌ای نیز به حوادث غزه و عملیات «طوفان الاقصی» کرد و افزود: رزمندگان جبهه‌ مقاومت اسلامی با انجام عملیات طوفان الاقصی موجب ایجاد خروش ملت آزادی‌خواه از هر دین و آئین علیه رژیم صهیونیستی شدند و شهدای مظلوم با خون خود، روح مرده و ساکن مردم دنیا و غرب را زنده کردند. درحالیکه ایران اسلامی سال‌ها است که پرچم حمایت از مردم فلسطین را برافراشته است.

علیزاده، خطاب به برخی دُوَل عربی منطقه که نسبت به ظلم و ستم رژیم منحوس اسرائیل بی‌تفاوت هستتد، گفت: جای تأسف دارد که دولت‌های عربی در منجلاب مادی‌گرایی فرو رفته‌اند و مردم سایر ادیان به داد مردم مظلوم فلسطین می‌رسند. اما ما مطمئن هستیم مردم فلسطین پیروز خواهند شد و یکی از راه‌های حمایت از این مردم، قلم زدن در این راه است. همه‌ ما جهادی هستیم و یکی از کارهای جهادی ما قلم زدن و هنرمندی در وصف حال شهدای غزه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز، در خاتمه خطاب به حاضرین در این آئین گفت: مطمئن باشید این کار شما برکات زیادی در زندگی‌تان خواهد داشت و حلال مشکلات زندگی و حتی کشور خواهد بود. نهضت گرامیداشت شهدا نباید در کنگره خلاصه شود و باید این امر مبارک از طرق دیگر نیز انجام شود و وزارت علوم نیز ردیف بودجه‌ای برای حفظ و ادامه‌ فرهنگ شهادت اختصاص خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha