نقش وقف در تحولات فرهنگی جامعه حائز اهمیت است
کد خبر: 4187076
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

نقش وقف در تحولات فرهنگی جامعه حائز اهمیت است

مدیرکانون‌های خدمت رضوی آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه از منابع عظیم درآمدی جامعه وقف موقوفات است، گفت: در زمان کنونی نقش وقف در تحولات ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بی‌نظیر بوده و باید جایگاه آن در نظام جامع و تحول اقتصادی و فرهنگی دیده شود.

شاکری، مدیر کانون رضوی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدیوسف شاکری، مدیر کانون‌های خدمت رضوی آذربایجان‌شرقی، امروز، ۱۹ آذرماه، در آیین تجلیل و تکریم از واقفان استان‌های شمالغرب کشور در تبریز، با بیان اینکه جریان وقف قلمرو وسیع و تاریخی کهن دارد، گفت: تاریخ وقف به قبل از اسلام و تمدن‌های گذشته بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار ارائه شده، در ایران حدود یک سوم یا به عبارتی نصف این سرزمین موقوفه است، افزود: جریان وقف، واقف و متولی یک زنجیره بوده و اگر این جریان در جایگاه اصلی خود قرار گیرد، خیلی از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

شاکری اظهار کرد: در سال‌های گذشته موضوع موقوفه‌خواری به یکی از چالش‌های کشور تبدیل شده بود ولی در سال‌های اخیر جلوی آن گرفته شده و از موقوفات محافظت می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه از منابع عظیم درآمدی جامعه وقف موقوفات است، گفت: در زمان کنونی نقش وقف در تحولات ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بی‌نظیر بوده و باید جایگاه آن در نظام جامع و تحول اقتصادی و فرهنگی دیده شود.

وی، اصلاح قوانین مزاحم و مانع توسعه در حوزه وقف و موقوفه در مجلس شورای اسلامی، بسترسازی برای تبلیغ عملی و میدانی و ایجاد هم افزایی بین نهادهای متولی در این زمینه را از نیازهای گسترش وقف در جامعه اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha