پیکر مطهر شهدای گمنام در تبریز تشییع می‌شود
کد خبر: 4188150
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

پیکر مطهر شهدای گمنام در تبریز تشییع می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پنج شهید گمنام روز ۲۶ آذر ماه همزمان با سراسر کشور بر دوش مردم ولایی و انقلابی تبریز تشییع شده و پس از اقامه نماز توسط امام جمعه تبریز، به محل های تعیین شده برای دفن اعزام می شوند.

شهید گمنام، تبریز

امیر دریادار رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: پنج شهید گمنام  روز ۲۶ آذرماه همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۱۰ صبح در تبریز و از میدان شهدا تا میدان ساعت این شهر بر دوش مردم ولایی و انقلابی تشییع شده و پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، به محل‌های تعیین شده برای دفن اعزام می شوند.

وی گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز میزبان یکی از شهدای گمنام ۲۱ ساله است و یکی دیگر از شهدای گمنام که ۲۳ ساله است در شهر تیمورلو از توابع آذرشهر با ۲۳ سال سن دفن می‌شوند و پیکر شهید سوم نیز به شهرستان اهر منتقل شده و در جوار مقبره شیخ شهاب‌الدین اهری که شهیدی ۴۵ ساله است، به خاک سپرده خواهد شد.

عباسی، ادامه داد: شهدای چهارم و پنجم به ترتیب با ۲۲ سال و ۲۷ سال سن نیز در شهرستان میانه و پادگان آماد و پشتیبانی شهرستان مراغه به خاک سپرده خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با اشاره به حضور و برکت شهدای گمنام در شهر اظهار کرد: شهدا بدون ادعا آن روز رفتند و امروز عزیز مردم هستند و حتی مراسم‌های آن‌ها با نذورات خود مردم برگزار می‌شود و چنان با این شهدا مردم انس دارند که از جاهای مختلف بی آنکه در خصوص نام و نشان شهید اطلاع داشته باشند، آمده و سنگ تمام می‌گذارند.

وی با اشاره به شرایط واگذاری شهدای گمنام، بیان کرد: باید برای تحویل پیکر شهید برای تدفین، ابتدا محل دفن آن باید دارای سند باشد و پس از آن یادمانی برای شهدا ساخته شود تا بتوان شهیدی را به آن اختصاص داد. اگر یادمان‌ها آماده نباشند، شهید واگذار نمی‌شود.

عباسی، با تاکید بر اینکه واگذاری شهدا به مزارستان‌ها و اماکنی که در آن‌ها شهید دفن شده، ممنوع است، گفت: با تشییع پنج شهید گمنام در استان آذربایجان‌شرقی تعداد شهدای گمنام مدفون در این استان به ۲۱۶ شهید می‌رسد و ۷۵ یادمان نیز برای شهدای گمنام در استان ساخته شده است.

انتهای پیام
captcha