دانشگاه نخبه پرور نیازمند حمایت و پشتیبانی است
کد خبر: 4188246
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

دانشگاه نخبه پرور نیازمند حمایت و پشتیبانی است

رئیس دانشگاه تبریز، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه نخبه پرور، توانمند و مجهزی داشته باشیم، باید ساختار آن را اصلاح و به روز رسانی و در حد توان حمایت و پشتیبانی کنیم.

نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصر اله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 25 آذرماه ، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان، گفت: امروز در مورد مسائل پژوهش در گفتار و نوشتار مطالب زیادی درباره اینکه پژوهش‌ها باید نیاز محور، هدفمند، مسئله‌‌محور و بر اساس نیازهای جامعه و صنعت باشند، بیان می‌شود که اینها اتفاق مبارکی است، ولی آنچه عمل می‌کنیم، ناچیز است. 

وی افزود: پیشرفت و رشد علمی کشورمان در حال حاضر  به خاطر نیروی انسانی متخصص و ماهر همان پژوهشگران، فناوران، دانشمندان، اساتید و دانشجویان بوده است و باید به داشتن چنین نیروی انسانی متخصصی افتخار کنیم.

نصراله‌زاده، در ادامه با بیان اینکه در رشد و توسعه اکوسیستم پژوهش و فناوری کشور همه ما به عنوان یک مجموعه و یک خانواده، به یک اندازه سهیم هستیم، تصریح کرد: با به روز رسانی و تجهیز امکانات، زیر ساخت‌ها و سیستم‌ها و با حمایت مالی و پشتیبانی و جذب دانشجویان با کیفیت دکتری و پسادکتری می‌توان گام‌های موثری بر تولید علم و فناوری با توجه به نیاز جامعه و صنعت برداشت.

رئیس دانشگاه تبریز، افزود: ما اگر می‌خواهیم دانشگاه نخبه پرور، توانمند و مجهزی داشته باشیم، باید ساختار آن را اصلاح و به روز رسانی و در حد توان حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به برخی افتخارات و موفقعیت‌های دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی در حوزه پژوهش و فناوری گفت: امروز، وضعیت تولید علم و فناوری دانشگاه‌های استان در مقایسه با سایر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد و براساس اعلام ستاد ملی پژوهش و فناوری، دانشگاه تبریز برای دومین سال متوالی رتبه برگزیده کشوری را در حوزه پژوهش کسب کرده است.

به گفته وی، در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هم امسال 11 نفر برگزیده انتخاب شده که از این تعداد دو نفر از دانشگاه تبریز بوده است.

انتهای پیام
captcha