دانشگاه‌ها به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنند
کد خبر: 4188255
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

دانشگاه‌ها به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنند

جبار علی ذاکری تاکید کرد: دانشگاه‌های ما باید به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حرکت باشند و بتواند مشکلات امروز جامعه و صنعت را برطرف نمایند و حرکت به سمت مسئله محوری از جمله ماموریت این نوع دانشگاه‌ها است.

جبارعلی ذاکری، معاون استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، امروز، 25 آذرماه، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان، گفت: پژوهشگران و فناوران دانشگاه‌های کشورمان با وجود برخی موانع و تنگناهای که در حوزه تحقیق و پژوهش دارند، ولی باز هم در تولید علم و فناوری در جایگاه بهتری قرار دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه دانشگاه‌ها با توجه به نیاز جامعه و صنعت در حال تغییر و تحول هستند و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم پیش می‌روند، یادآور شد: در کشورمان برخی دانشگاه‌ها نیز به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و به عنوان دانشگاه‌های پیشرو و جامعه محور می‌روند.

ذاکری، تاکید کرد: دانشگاه‌های ما باید به سمت ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در حرکت باشند و بتواند مشکلات امروز جامعه و صنعت را برطرف نمایند و حرکت به سمت مسئله محوری از جمله ماموریت این نوع دانشگاه ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: امروز ماموریت و وظایف دانشگاه‌ها در مقایسه با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها متفاوت است و این وظیفه تربیت نیروهای انسانی متعهد، متخصص و ماهر با توجه به نیاز جامعه و صنعت است و در این راستا هم رسالت سنگینی بردوش دانشگاه ها می باشد.

جلال شیری، معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تبریز و دبیر ستاد پژوهش و فن‌آوری استان نیز در این مراسم گفت: با تشکیل دبیرخانه و با اعلام فراخوان، با وجود محدودیت زمانی که داشتیم، شاخص‌ها و معیارها برای امتیازدهی انتخاب برگزیدگان بخش‌های مختلف تعیین و در نهایت امروز از 35 نفر برگزیده در بخش‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، شرکت دانش بنیان و واحد فناور مستقر در مراکز رشد، دانش آموز پژوهنده، کارآفرینی، جهادکشاورزی، تولیدگران صنعتی، دانشجویی، مدیران فعال پژوهش و فناوری و خیرین در حوزه  پژوهش و فناوری  استان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: امروز در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی استان ظرفیت و توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید از این پتانسیل برای رشد و پیشرفت کشورمان با توجه به ماموریت‌های که مقام معظم رهبری به دانشگاه‌ها توصیه کرده بکار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha