آموزش و پژوهش در خدمت رفع مشکلات جامعه باشد
کد خبر: 4188635
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

آموزش و پژوهش در خدمت رفع مشکلات جامعه باشد

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: اگر آموزش و پژوهش به رفع مشکلات جامعه کمک نکند در واقع نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، ۲۷ آذرماه در مراسم رونمایی از محصولات نوآورانه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای مستقر در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز، اظهار کرد: اگر آموزش و پژوهش به رفع مشکلات جامعه کمک نکند در واقع نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید در حوزه‌های مختلف به دنبال پژوهش‌های کاربردی باشند و محصولاتی را که نیاز جامعه و صنایع است تولید کنند، افزود: اقتصاد مبتنی بر دانش، تحول ایجاد می‌کند از این رو حوزه‌های اقتصادی اعم از کشاورزی و فناوری، همواره باید به روز باشند تا بتوانند در بازارهای بین‌المللی رقابت کنند.

نصراله‌زاده ادامه داد: در سال‌های اخیر حوزه فناوری رشد قابل توجهی داشته و تعداد شرکت‌های دانش بینان مستقر در پردیس دانشگاه از ۶۲ مورد به ۱۰۸ مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه تبریز، افزود: رسالت دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های مختلف است و این تربیت باید مشکلات جامعه را بکاهد، اگر از نخبگان در بهتر شدن وضع مردم و جامعه استفاده نشود این گنجینه به درد نخواهد خورد.

وی گفت: اگر از نخبگان در راستای توسعه‌ جامعه و حل مشکلات آن‌ها استفاده نکنیم، آموزش به دردی نمی‌خورد و به معنای هدر رفت امکانات در کشور است و هر محصول نوآورانه‌ جدیدی که در جامعه‌ ما ظهور می‌کند و باعث پیشرفت و خودکفایی در جامعه‌ می‌شود، ما را خیلی خوشحال می‌کند.

انتهای پیام
captcha