دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «جلالی قلعه‌چی» و «جلالی شادباد»
کد خبر: 4190052
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «جلالی قلعه‌چی» و «جلالی شادباد»

شهردار تبریز به همراه دو عضو شورای اسلامی شهر تبریز با خانواده شهیدان والامقام «رضا جلالی قلعه چی» و «محمد جلالی شادباد» دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار تبریز، خانواده شهدا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، امروز، پنجم دیماه، به همراه یاسین بجانی و حکیمه غفوری از اعضای شورای اسلامی شهر و جلیل باحجب، مسئول امور ایثارگران شهرداری تبریز در دیدارهای جداگانه‌ای با خانواده معظم شهیدان والامقام والامقام «رضا جلالی قلعه چی» و «محمد جلالی شادباد» دیدار و گفت‌وگو کرد. 

شهردار تبریز در این دیدارها، شهادت را توفیقی الهی برای بندگان خاص و برگزیدگان مکتب اسلام معرفی کرده و اظهار کرد: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت‌سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شهدا و خانواده‌های معظم آنها حق بزرگی بر گردن مردم و مسئولان کشور دارند و تجلیل از این قشر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم به معرفی شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان می‌داند و در این راه تمام توان و ظرفیت خود را به‌کار خواهد بست.

هوشیار همچنین اضافه کرد: بسیاری از داشته‌های کنونی و عزت بین‌المللی کشورمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم؛ پس بر همه ما واجب است در هر جایگاه و شغلی که هستیم با انجام دقیق وظایف خود، دین مان را به شهدای والامقام ادا کنیم.

شهردار تبریز، یادآور شد: با همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر هر هفته در منزل خانواده دو شهید والامقام حضور می‌یابیم و سایر مدیران شهرداری نیز موظف‌اند به صورت مستمر و هفتگی در منازل خانواده های شهدا حضور یابند.   

وی خاطرنشان کرد: یقین داریم به برکت خون پربرکت شهدا و مجاهدت‌های آنها در راه حفظ استقلال و کیان کشور و دین مقدس اسلام، مسیر رشد و توسعه جامعه هموار بوده و تنها با همان تفکر انقلابی و جهادی می‌توان قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود.

در پایان این دیدارها، شهردار تبریز با اهدای لوح‌های جداگانه‌ای از خانواده شهید «رضا جلالی قلعه چی» و شهید جانباز «محمد جلالی شادباد» قدردانی کرد.   

سرباز شهید والامقام رضا جلالی قلعه چی متولد بیست و سوم خرداد سال ۱۳۵۳ در تبریز در تاریخ نوزدهم مهر سال ۱۳۷۲ در بانه به فیض شهادت رسید و در گلزار شهدای مارالان به خاک سپرده شد. جانباز سرافراز شهید محمد جلالی شادباد نیز در سیزدهم مرداد سال ۱۳۳۷ در تبریز دیده به جهان گشوده و سال ۱۳۶۴ در منطقه جنوب دچار مجروحیت با عوامل شیمیایی شد. وی در پنجم تیر سال ۱۳۷۹ بر اثر عوارض شیمیایی به فیض شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای وادی رحمت آرام گرفت.

انتهای پیام
captcha