حضرت فاطمه(س) مظهر بصیرت و ولایت‌مداری است
کد خبر: 4191580
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
رئیس شورای عالی اهل‌بیت(ع):

حضرت فاطمه(س) مظهر بصیرت و ولایت‌مداری است

آیت‌الله اختری با اشاره به خصوصیات بارز شخصیت فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: این بانوی بزرگوار جهان بشریت، مظهر و الگوی بی‌مانند در بصیرت و ولایت‌مداری است.

آیت الله اختری، رئیس شورای عالی اهل‌بیت (ع)

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس شورای عالی اهل‌بیت(ع) کشور،  روز گذشته، 12 دی‌ماه، در همایش علمی و تبیینی امامت و ولایت از منظر حضرت زهرا(س) در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در سیره، گفتار و رفتار خودشان بحث امامت و ولایت را تبیین، تشریح و مطرح کردند، اظهار کرد: مسئله ولایت و امامت یک مسئله اساسی در دین است و همه مسلمانان و همه مذاهب اسلامی آن را قبول دارند.

وی با تأکید بر اینکه همه مذاهب اسلامی در اصل مسئله امامت و ولایت مشترک هستند، اظهار کرد: جامعه بدون داشتن امام، پیشوا، راهنما و علمدار نمی‌تواند، پیش برود.

اختری، با بیان اینکه انسان‌ها برای اینکه سعادتمند و هویت داشته باشند باید امام عصر خویش را بشناسند و از آن اطاعت و فرمان بری داشته باشند، تأکید کرد: امامت و ولایت نجات بخش جامعه است و ما نیز با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) باید در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب اظهار کرد: دشمن با ترفندها و برنامه‌های مختلف می‌خواهد جامعه ما از ولایت فقیه فاصله بگیرد و در همین راستا باید مراقب توطئه‌های شوم دشمنان باشیم.

وی با اشاره به خصوصیات بارز شخصیت فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: این بانوی بزرگوار جهان بشریت، مظهر و الگوی بی مانند در بصیرت و ولایت مداری است.

صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز نیز با اشاره به اهمیت امامت و ولایت، اتفاق نظر مسلمانان و جایگاه رفیع آن در بین شیعیان گفت: براساس روایتی از امام باقر(ع)، اسلام بر پنج اصل (نماز، زکات، حج، روزه و ولایت) پایه‌گذارى شده است که ولایت کلید آنهاست. لذا انسان بی ولایت را نمی‌توان مسلمان واقعی دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه رسول خدا(ص) می‌فرماید: هر کس که امام زمان(عج) خویش را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلى از دنیا رفته است، یادآور شد: حضرت زهرا(س) ولایت و امامت را با تمام وجود درک کرده بود و نتیجه انحراف خلافت و امامت امت را به خوبى مى‌دید.

نصراله‌زاده افزود: صدیقه طاهره‌ای که وحدانیت خداوند و نبوت پدرش و امامت همسر و فرزندانش را یکی بعد از دیگری، تصدیق کرد. او در حالی که طفل صغیری بود نبوت پدرش را تصدیق کرد و در همه احوال و افعال و اقوال به پدر خود اقتدا نمود.

رئیس‌ دانشگاه تبریز اضافه کرد: از دیدگاه حضرت فاطـمه(س)، امامت تداوم و استمرار رسالت است و (امام) در اداره امور مـسلمانان و نظـام اجتماعى آنان از همان شان و جایگاهى برخـوردار است که (رسول) بـرخوردار بود.

وی افزود: حضرت در ترسیم وضعیت موجود آن روز امت اسلامى پـس از رسول خدا(ص) وجـود تشتت و تفرقه در بین مسلمانان و نابسامانى امور آنها پس از رحلت پیامبر(ص) را معلول روى‌گردانى آنها از اهل بیت(ع) و انحراف از سیستم حکومتى مبتنى بر امامت و ولایت بیان می‌فرماید.

نصراله‌زاده تأکید کرد: این موضوع برای تمامی دوران‌ها صادق است. هیچ‌وقت امت بدون امام قابل تصور نیست و لذا برای اینکه مسیر را درست طی کنیم و دچار ضلالت و گمراهی نشویم، راهی به جز اطاعت محض از امام مسلمین نداریم و به همین خاطر است که دشمن بیش از هر ارزشی امامت و ولایت ما را نشانه می رود.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه شهید سلیمانی الگوی روشنی از انسان ولایت مداری است، اظهار کرد: شهید سلیمانی همه هستی و دارایی خود را را در طبق اخلاص گذاشت و همین ویژگی بارز ایشان در کنار دیگر فضایل ایشان مثل اخلاص مقاومت در مقابل دشمنان و مهربانی به ضعفا بود که اورا در نزد امام و امت عزیز کرد و این شهید سردار دلها لقب گرفت.

انتهای پیام
captcha