حمایت مالزی از اقدام حقوقی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4191607
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

حمایت مالزی از اقدام حقوقی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه مالزی اقدام آفریقای جنوبی در طرح شکایت از جنایات رژیم اشغالگر در دادگاه بین‌المللی کیفری را اقدامی ملموس در پاسخگو کردن این رژیم دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، آفریقای جنوبی روز جمعه، ۸ دی در دادخواستی به دادگاه بین‌المللی، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی توصیف کرد.

در این درخواست آمده است: اقدامات مورد بحث شامل کشتار فلسطینی‌ها در غزه، وارد کردن آسیب‌های جسمی و روحی جدی به آن‌ها و تحمیل شرایط زندگی سخت بر آنها است که باعث به خطر انداختن جان آنها می‌شود.

این شکایت پس از نزدیک به سه ماه حمله هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به منطقه تحت محاصره غزه صورت می‌گیرد که باعث شهادت بیش از ۲۱۵۰۰ نفر و ویرانی‌های عظیمی شده است.

 وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌ای از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری حمایت کرد. وزارت خارجه مالزی تشکیل پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل اقدامات این رژیم در نوار غزه را اقدامی عینی و مؤثر در جهت پاسخگو کردن این رژیم توصیف و حمایت خود را از آن اعلام کرد.

در این بیانیه بر حمایت مالزی از فلسطین تأکید و از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که فورا به حملات خود علیه نوار غزه پایان دهد.

دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی اعلام کرد: مبنای شکایت آفریقای جنوبی بر این است که رژیم اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در اقدامات مرتبط با نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه دست داشته و دارد و خطر ادامه این اقدامات وجود دارد.

آفریقای جنوبی، رژیم صهیونیستی را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی 1948 سازمان ملل با حملاتش از هفتم اکتبر تا کنون در نوار غزه متهم کرده و خواستار اتخاذ تدابیر موقتی علیه این رژیم شد.

مالزی که از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس حمایت می‌کند از رژیم صهیونیستی خواست تا به وظایفش طبق قوانین بین‌المللی عمل کرده و فورا به جنایاتش علیه فلسطینی‌ها پایان دهد.دولت مالزی ماه گذشته میلادی هر گونه ورود کشتی‌های دارای پرچم اسرائیل به بنادر مالزی را ممنوع کرد.

سازمان همکاری اسلامی نیز روز شنبه گذشته از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرد. این سازمان از دیوان لاهه خواست به سرعت به این شکایت پاسخ دهد و گامهای فوری در جهت متوقف کردن این نسل‌کشی دسته‌جمعی ارتکاب یافته از سوی نظامیان اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین اتخاذ کند.

به دنبال این شکایت، تل‌آویو در بیانیه‌ای به این اقدام آفریقای جنوبی واکنش نشان داد و مدعی شد که شکایت آفریقای جنوبی مبنای حقوقی ندارد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به اقدام آفریقای جنوبی مدعی شد که آفریقای جنوبی با گروهی تروریستی که خواستار نابودی اسرائیل است همکاری می‌کند.

پارلمان آفریقای جنوبی سی آبان ماه به تعلیق روابط دیپلماتیک با رژیم اسرائیل رأی داد. نمایندگان آفریقای جنوبی با ۲۴۸ رأی موافق در برابر ۹۱ رأی مخالف خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در پرتوریا و معلق شدن تمامی روابط دیپلماتیک با این رژیم تا زمان برقراری آتش‌بس در غزه شده بودند.

 

انتهای پیام
captcha