حضور ۲ نماینده چهارمحال‌وبختیاری در بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4193167
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

حضور ۲ نماینده چهارمحال‌وبختیاری در بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر مقدس قم آغاز شد و ۲ نماینده از چهارمحال‌وبختیاری در این مرحله حضور دارند.

غلامحسین فاتحی، چهره قرآنی چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامگاه 19 دی‌ماه با برپایی آیین افتتاحیه در سالن همایش امامزاده سیدعلی(ع) شهر مقدس قم آغاز شد، اظهار کرد: از چهارمحال‌وبختیاری «غلامحسین فاتحی» و «منصوره رضوان قهفرخی» در رشته نهج‌البلاغه به این مرحله راه یافتند که روز گذشته به قم اعزام و پذیرش شدند.

وی ادامه داد: متسابقان شامگاه گذشته پس از آیین افتتاحیه، در آزمون کتبی در هر سه رشته معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند.

وی با ذکر اینکه بخش مقدماتی مرحله کشوری این دوره از مسابقات به صورت مصاحبه تخصصی و برخط طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ آذرماه با حضور ۳ متسابق از استان برگزار شد، ادامه داد: هر سه این متسابقان در رشته نهج‌البلاغه شرکت داشتند که ۲ نفر به مرحله پایانی راه یافتند و طی امروز و روز جمعه 22 دی‌ماه در بخش شفاهی مسابقات به رقابت با سایر رقبا خواهند پرداخت.

مولوی تصریح کرد: مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهارمحال‌وبختیاری در بخش معارفی نیز با حضور ۳۹ شرکت‌کننده در روز ۲۷ مهرماه همزمان با سراسر کشور از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در شهرکرد برگزار شد.

یادآور می‌شود، بخش آوایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز هفته پایانی آذرماه در بجنورد برگزار شد که چهار نماینده از استان در رشته‌های دعاخوانی و حفظ کل شرکت داشتند و سجاد براتی توانست حائز مقام سوم این دوره از مسابقات در رشته دعاخوانی شود.

در سال گذشته، غلامحسین فاتحی، متسابق رشته مفاهیم نهج‌البلاغه تنها مقام‌آور چهارمحال‌وبختیاری در بخش‌ معارفی مسابقات سراسری قرآن اوقاف بود که توانست به مقام سوم این رشته نائل شود.

انتهای پیام
captcha