نماینده چهارمحال‌وبختیاری رتبه نخست معارف نهج‌البلاغه را کسب کرد
کد خبر: 4193634
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

نماینده چهارمحال‌وبختیاری رتبه نخست معارف نهج‌البلاغه را کسب کرد

غلامحسین فاتحی، نماینده چهارمحال‌وبختیاری در بخش معارفی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در رشته معارف نهج‌البلاغه، رتبه نخست کشور را در این رشته کسب کرد.

نماینده چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اختتامیه چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه  امروز، 23 دی ماه دقایقی قبل با معرفی و تجلیل از برگزیدگان این سه رشته در شهر مقدس قم برگزار شد.

از چهارمحال‌وبختیاری، «غلامحسین فاتحی» و «منصوره رضوان قهفرخی»، زوج قرآنی اهل فرخ‌شهر، نمایندگان این استان در بخش معارفی و رشته معارف نهج‌البلاغه بودند که فاتحی، چهره قرآنی استان توانست رتبه نخست کشور را در این رشته کسب کند.

فاتحی، معلم آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری و حافظ کل قرآن است که نزدیک به سه دهه در عرصه آموزش و پرورش نیروهای قرآنی در دارالقرآن‌الکریم فرخ‌شهر به فعالیت می‌پردازد. وی در مسابقات فراوانی شرکت کرده و بیش از ۲۰ مقام برتر کشوری را در کارنامه دارد.

این حافظ کل قرآن کریم از سال ۹۰ علاوه بر تقویت و مرور محفوظات، به‌صورت جدی به تفسیر قرآن روی آورده‌ و تاکنون بر نیمی از تفسیر قرآن مسلط است که در این زمینه مقام‌های کشوری متعددی کسب شده و مهم‌ترین آن‌ کسب رتبه نخست کشوری در تفسیر ۱۰ جزء در سال ۹۳ است.

در همین سال، این حافظ کل قرآن مدرک تخصصی حفظ را از دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کسب کرد که معادل لیسانس علوم قرآنی است و همین امر باعث شد که علاوه بر تدریس زیست‌شناسی، به‌عنوان معلم قرآن نیز در مدارس مشغول فعالیت شود.

در سال گذشته نیز غلامحسین فاتحی، متسابق رشته مفاهیم نهج‌البلاغه تنها مقام‌آور چهارمحال‌وبختیاری در بخش‌ معارفی مسابقات سراسری قرآن اوقاف بود که توانست به مقام سوم این رشته نائل شود.

انتهای پیام
captcha