استقبال از نمایشگاه آثار هنرمند انگلیسی در عربستان
کد خبر: 4194440
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

استقبال از نمایشگاه آثار هنرمند انگلیسی در عربستان

نمایشگاهی شامل صد عکس از یک عکاس بریتانیایی با موضوع فرهنگ و دین در جهان اسلام که در مرکز فرهنگی ملک عبدالعزیز عربستان در حال برگزاری است با استقبال علاقه‌مندان روبرو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، مرکز بین‌المللی فرهنگی ملک عبدالعزیز (إثرا) در ظهران عربستان، میزبان نمایشگاهی از آثار یک هنرمند عکاس انگلیسی است.

در این نمایشگاه که در «جستجوی نور» نام دارد آثار پیتر سندرز به نمایش گذاشته شده  که در بیش از پنج دهه فعالیتش از مردم، مکان‌ها و فرهنگ مسلمانان گرفته است.

«جستجوی نور» ۸۴ عکس از مجموعه عکس‌های پیتر سندرز است که پیش از این به نمایش درنیامده است.

کار  سندرز  در عکاسی در دهه ۱۹۶۰ آغاز شد، زمانی که او از موسیقیدانان مشهور آن دوره عکاسی می‌کرد. وی پس از اسلام آوردن کار خود را بر روی فرهنگ دینی مسلمانان متمرکز کرد. سندرز در سال ۱۹۷۱ مسلمان شد و یکی از اولین اروپایی‌هایی بود که به او اجازه عکاسی از مراسم حج در مکه داده شد. در سال 1972، زمانی که سندرز توانست تصویری از کعبه را در مکه مکرمه ثبت کند، زندگی او متحول شد. از نظر او، زائران، که عمدتاً در پارچه های سفید پوشیده شده بودند، مانند یک گردنبند مروارید به نظر می‌رسیدند که در اطراف خانه خدا بودند. او در طی بیش از ۴۰ سال سفر به سرزمین‌های اسلامی بیش از ۵۰۰ هزار تصویر از جوامع اسلامی در سراسر جهان ثبت کرد.

ادریس ترواتان رئیس نمایشگاه اثرا گفت:  تصاویر سندرز  همه واقعی هستند و به صورت دیجیتالی یا توسط هوش مصنوعی تولید نشده‌اند. ما افراد واقعی و مکان‌های واقعی را خواهیم دید. عکس‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند، هرگز قدیمی نمی‌شوند و از همه ما بیشتر خواهند ماند.

 این نمایشگاه  آثار هنرمندی را به نمایش می‌گذارد که به دلیل توانایی‌اش در روشن کردن میراث فرهنگی غنی کشورهای اسلامی شهرت جهانی دارد. این نمایشگاه که در پنج حوزه (آغاز، جستجو، ایمان، کاوش در جهان و شکرگزاری) برگزار می‌شود، سفری جذاب را در زندگی سندرز پس از آشنایی او با اسلام نشان می‌دهد.

این نمایشگاه از روز ۱۳ ژانویه (یکشنبه ۲۴دی) کار خود را آغاز کرده و تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

استقبال از نمایشگاه آثار هنرمند انگلیسی در عربستان/ اماده

استقبال از نمایشگاه آثار هنرمند انگلیسی در عربستان/ اماده

استقبال از نمایشگاه آثار هنرمند انگلیسی در عربستان/ اماده

انتهای پیام
captcha