نگاهی به زندگی استاندار آذربایجان‌شرقی + فیلم
کد خبر: 4194807
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

نگاهی به زندگی استاندار آذربایجان‌شرقی + فیلم

زین العابدین رضوی خرم، استاندار جهادی و انقلابی آذربایجان‌شرقی، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان‌های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، صبح امروز دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.

مرحوم عابدین خرم، استاندار فقید آذربایجان شرقی

سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم در سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان شاهین دژ در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود. وی از ۱۲ سالگی و در لبیک به امام راحل از روز‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دائمی داشت.

وی پس از طی دوره‌های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان‌غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد. این سردار سپاه از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی سپاه عاشورا در آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

سردار خرّم با آغاز تهاجم جبهه غربی- عربی علیه مردم سوریه، از اوایل دهه ۱۳۹۰ به عنوان مستشار در جبهه دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حضور داشت و مدت هشت ماه در اسارت تروریست‌های داعش بود. هیئت دولت، بیست و پنجم مهرماه ۱۴۰۰ شمسی با توجه به سوابق درخشان مدیریتی سردار خرم در عرصه‌های مختلف، وی را به مسئولیت استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد.

مرحوم عابدین خرّم علاوه بر تحمل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی در هفته‌های گذشته به علت عفونت تنفسی که بر اثر بیماری توام کرونا و آنفلوآنزا عارض شده بود در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود. سرانجام این سردار عاشورایی پس از عمری مجاهدت در راه آرمان‌های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، امروز، سی ام دی‌ماه دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.  

انتهای پیام
captcha