اعتکاف فرصتی طلایی برای تفکر و خودسازی است + عکس
کد خبر: 4196063
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
استاندار آذربایجان‌شرقی:

اعتکاف فرصتی طلایی برای تفکر و خودسازی است + عکس

مالک رحمتی حضور در مراسم معنوی اعتکاف را توفیقی الهی دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش متولیان تعداد معتکفان استان نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته و این فرصتی طلایی برای خودسازی روحی و معنوی است.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه ششم بهمن‌ماه، در جمع معتکفان در مسجد جامع تبریز، با بیان اینکه حضور در این مراسم معنوی توفیقی الهی است، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش متولیان تعداد معتکفین استان نسبت به سال قبل افزایش 100 درصدی داشته و این فرصتی طلایی برای خودسازی روحی و معنوی است.

وی ادامه داد: تمرین اخلاص اولین نکته و دستاورد مهم در مراسم معنوی اعتکاف بوده و نخ اعتبار تمام اعمال اخلاص است و اگر همه اعمال و رفتار و گفتار به‌خاطر خدا باشد موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

رحمتی گفت: معتکف هنگام خروج از اعتکاف اگر به سه سؤال پاسخ دهد در باقی عمر بیمه خواهد شد و خداشناسی و اینکه خدا کیست و توحید به عنوان سرسلسله اعمال به چه معناست، نخستین سؤالی است که معتکفان اگر به آن برسند، توفیقی بسیار مهم شامل حال آنها شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پی بردن به گوشه‌ای از صفات خداوند متعال مهم‌ترین تلنگر اعتکاف است و در این صورت خواهیم فهمید رزاق خداوند متعال است نه دیگران، افزود: خودشناسی دومین درس مهم اعتکاف و معرفت النفس دومین توشه این ایام است که پس از خداشناسی می‌تواند توفیقی عظیم برای ادامه زندگی دنیوی و اخروی باشد.

وی اظهار کرد: تنظیم رابطه بین انسان، خداوند و جامعه سومین دستاوردی است که اگر با تفکر و تدبر در ایام اعتکاف و با توسل به انبیاء و معصومین به آن برسیم، بهترین توشه را از این مراسم معنوی کسب کرده‌ایم و چیدن چنین توشه‌هایی از مراسم اعتکاف مهمترین مشخصه معتکفین واقعی است که موجب اعتلای فردی و اجتماعی حاضران در این مراسم معنوی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha