مکتب «ما می‌توانیم»، علاج همه مشکلات است
کد خبر: 4197343
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

مکتب «ما می‌توانیم»، علاج همه مشکلات است

مالک رحمتی، با بیان اینکه آنچه که حضرت امام به این کشور به ارمغان آورد، «مکتب ما می‌توانیم بود»، گفت: این مکتب امروز علاج همه مشکلات است. 

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 12 بهمن‌ماه، در آیین گرامیداشت دهه فجر در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز، با بیان اینکه آنچه که حضرت امام خمینی (ره) به این کشور به ارمغان آورد، «مکتب ما می‌توانیم بود»، گفت: این مکتب امروز علاج همه مشکلات است. 

وی افزود: در مقابل اندیشه حضرت امام خمینی(ره)، اندیشه دیگری بود که همواره وابستگی را در این کشور ترغیب می‌کرد، اما امام نشان داد که ما می‌توانیم بر همه مستکبران پیروز شویم و در عرصه‌های مختلف حیات اجتماعی‌مان به همه چیز دست یابیم و کشور قدرتمند و مقتدری در جهان کنونی باشیم.

رحمتی، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همان مسیر و مکتب را باقوت تمام پیش بردند و امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند نگاه‌چپ به کشور و ملت ما بکند و این ثمره «ما می‌توانیم» است. ما نیز در تداوم این مکتب در شرایط کنونی باید تلاش کنیم ‌و در عرصه‌های مختلف مصادیق این مکتب را به منصه ظهور برسانیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، یادآوری کرد: دشمن در دهه‌های گذشته اوج تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کرد و هر آنچه از دستش بر آمد علیه ما کوتاهی نکرد، اما ملت مانند جنگ تحمیلی تحمل کرد و بر دشمن فایق آمد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که آینده روشن‌تری را برای مردم ترسیم کنیم، تشریح کرد: اولین عنصراین مکتب، اعتماد و ایمان و باور به الله تبارک‌وتعالی است که باتکیه‌بر آن بر شرق و غرب پیروز شدیم.

رحمتی، اضافه کرد: امام راحل به ما یاد داد که بر پایه ایمان و به رغم اندک بودن تعداد، می‌توان پیش رفت و موفق شد و پیروزی انقلاب اسلامی نیز مصداق عینی این باور است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه اعتماد به آحاد مختلف مردم، عنصر دیگر مکتب «ما می‌توانیم» است، بیان کرد: عنصر چهارم این مکتب نیز تبعیت محض از ولایت فقیه بود.

وی با اشاره به اینکه اگر علت محدثه انقلاب این چهارعنصر است، دلیل تداوم آن نیز همان‌هاست،گفت: اعتقاد ما به این راه روشن ترسیم شده توسط امامین انقلاب باید روزبه‌روز بیشتر شود. انقلاب بر پایه حضور مردم بوده و‌ جشن‌های انقلاب نیز باید برای مردم و با حضور مردم باشد.

رحمتی، با بیان اینکه امیدوارم باروحیه انقلابی بتوانیم این ایام‌الله را به بهترین نحو پشت سر بگذرانیم، تشریح کرد: اگر رشادت و از خودگذشتگی نیروهای مسلح دلاور و شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز نبود،ما امروز این امنیت را نداشتیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: کماکان نیازمند مردم و آن هم همه مردم هستیم و باید به مردم اعتماد کنیم؛ اینها جوانانی هستند که در دوره نظام جمهوری اسلامی متولد شده و با ایمان به آنها می‌توان این انقلاب را به دست صاحبش رساند.

وی اضافه کرد: وجه ممیزه انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان، وجود اصل ولایت فقیه و پشتیبانی از آن است که باید مراقبت کنیم خدای ناکرده کوچک ترین خدشه به آن وارد نشود.

رحمتی، با اشاره به اینکه امروز همه دستاوردهای کشور را مدیون وجود نازنین ولی‌فقیه هستیم، گفت: امروز کار سختی در پیش داریم و در گام دوم انقلاب مسئولیت سنگینی برای رساندن جامعه به سرمنزل مقصود داریم.

انتهای پیام
captcha