دستاوردهای ناوگروه 86؛ مؤلفه‌ قدر‌ت‌آفرین برای جمهوری اسلامی ایران
کد خبر: 4200245
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
اسماعیلی تأکید کرد:

دستاوردهای ناوگروه 86؛ مؤلفه‌ قدر‌ت‌آفرین برای جمهوری اسلامی ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جانمایی دستاوردهای ناوگروه 86 نیروی دریایی در تقویم رسمی کشور، گفت: این کار نخستین بار است که به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدر‌ت‌آفرین در حوزه اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران انجام و موجب امیدآفرینی شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سخنرانی در همایش «ملی تبیین دستاوردهای ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش» که امروز، 28 بهمن در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش درحال برگزار شد، با اشاره به افتخاری که ناوگروه 86 در طی سال جاری برای کشورمان آفرید، گفت: حق این است که ده‌ها جلسه در سطوح مختلف این چنینی و بالاتر از آن برای ثبت ماندگار این حماسه بزرگ، انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ابعاد نظامی و فنی کار حتما در این جلسه توسط متخصصان امر واکاوی می‌شود، افزود: من نیز به واسطه لطفی که امیردریادار شهرام ایرانی داشتند از اثنای این حرکت در جریان این موضوع قرار گرفتم و تلاش کردیم با دوستان در مجموع رسانه‌ای کارگروهی را در خدمت عزیزان برای پوشش و ثبت این کار قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در شواری فرهنگ عمومی کشور نیز این روز را در تقویم رسمی کشور ثبت کرده‌ایم، تصریح کرد: با این اقدام سعی شد تا این اتفاق را وارد زندگی رسمی تمام ایرانیان کنیم و در کمترین و کوتاه‌ترین زمان این اتفاق رخ داد. برخی از موارد به دلیل فرایند طولانی، سال‌ها پس از وقوع اتفاقی ثبت آن در تقویم انجام می‌شود اما به دلیل اهمیت و ضرورت این موضوع، بلافاصله این کار در وزارت فرهنگ و ارشاد و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی بررسی و با ابلاغ رئیس جمهوری به تقویم اضافه شد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه کارهای ماندگار دیگری نیز با همفکری دوستان آغاز کردیم، اضافه کرد: سازمان سینمایی با تکمیل فرایند پیش تولید و فیلمنامه کار ساخت فیلم سینمایی فاخری را برای این حماسه بزرگ آغاز می‌کند. همچنین به دوستان حوزه موسیقی نیز مأموریت داده شده است که سمفونی ویژه این حماسه را در سالگردش ارائه دهند.

وی با بیان اینکه هر آنچه که مربوط به احیا و یادآوری این حماسه بزرگ و تکالیف فرهنگی و هنری اقتضا داشته باشد با تمام وجود در خدمت عزیزان هستیم، گفت: این کار نخستین بار به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدر‌ت‌آفرین در حوزه اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران موجب امیدواری شد. این اتفاق مهم وقتی رخ می‌دهد که دشمن یک راهبرد اساسی را پیش روی خود قرار داده است؛ پشیمان‌سازی، ندامت از گذشته افتخار آفرین و ناامیدی نسبت به آینده‌ای غرروآفرین.

اسماعیلی با تأکید براینکه در فضای این چنینی اقداماتی نظیر کار بزرگ ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش معنا و جلوه بیشتری پیدا می‌کند، گفت: ما یک ملت و یک ملیت با ریشه‌های تاریخی چند هزار ساله هستیم که علی‌رغم تمام استعدادها و افتخارآفرینی‌های بزرگ در طی 200 سال اخیر در مواجهه با غرب، تحقیر شده بود. این ملت فعل خواستن را نمی‌توانست، صرف کند و در دوره سیاه رژیم گذشته در تمام حوزه‌ها و فعالیت‌های نظامی فرزندان غیور ایرانی تحقیر می‌شدند به طوری که نزدیک به 60 هزار مستشار امریکایی تمام حوزه‌های کشور را در اختیار قرار گرفته بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دوران رژیم گذشته، فرزندان ایرانی را در مناصب پایین قرار می‌دادند و با آنها با تحقیر و حقارت برخورد می‌کردند. انقلاب اسلامی ایرانی و نهضت بزرگ امام راحل، فضای نوینی را پدید آورد. در همین بخش نظامی فرزندان غیور این مملکت با دستان خالی، هشت سال در برابر همه دنیای استکباری و استعماری ایستادند، مقاومت کردند و حال آنکه دشمن بعثی از همه امکانات و تجهیزات برخوردار بود.

وی با اشاره به برخورداری غرب و شرق از سلاح‌های مرگ‌بار شیمیایی ـ که قدرت‌های مدافع حقوق بشر در اختیار آنها می‌گذاشتند ـ تا ابزار آلات نظامی پیشرفته جاسوسی و حضور مستقیم نظامی در خلیج فارس، گفت: اما جوانان ایرانی با همین دستان خالی ـ که حتی از سیم خاردار هم ایرانی‌های را محروم می‌کردند ـ برای اولین باره در دو سده اخیر این اتفاق رخ داد و با پیروزی در جنگ تحمیلی حتی نگذاشتند یک وجب از خاک ایران جدا شود. مسیر افتخار آفرینی آن چنان ادامه پیدا کرد که امروز جمهوری اسلامی در حوزه ادوات نظامی و ساخت تجهیزات دفاعی جزء کشورهای انگشت شمار در دنیا در حوزه فناوری‌های نوین، حوزه موشکی و پهپاد و ... است.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، قدرت برتری است که بسیار از قدرت‌های امروز دنیا محتاج تعاملات نظامی و دفاعی با کشور عزیز ما هستند. به ما اتهاماتی نظیر دادن سلاح‌های پیشرفته به کشورهای دیگر داده می‌شود درحالی که خودشان کمپانی‌های بزرگ اسلحه سازی دارند که به رونقش نیز ادامه می‌دهند. قدرت نظامی امروز ما به نقطه‌ای رسیده است که فضای عمومی و تبلیغات را سر این موضوع حساس می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: این اقتدار از انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل به ما داده شده است. اتفاق مهمی که توسط ناوگروه 86 نیروی دریای و فرماندهان دلیر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی، آفریده شد یکی از این نمونه اتفاقات مبارکی است که دور زمین را یعنی 65 هزار کیلومتر را در حدود 232 روز با اقتدار طی می‌کنند و برگ زرینی به کتاب قطور افتخارات جمهوری اسلامی اضافه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha