نیاز جامعه کنونی ایجاد اعتماد به‌نفس در دانشجویان است
کد خبر: 4200943
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

نیاز جامعه کنونی ایجاد اعتماد به‌نفس در دانشجویان است

استاندار آذربایجان‌شرقی، نیاز جامعه کنونی را ایجاد اعتماد به‌نفس و خودباوری در دانشجویان به‌ویژه دانشجویان فنی اعلام کرد و گفت: هزینه دانشگاه‌ها در مقوله فناوری عین سرمایه‌گذاری است چراکه نتیجه آن در سال‌های آینده به سود دانشگاه‌ها خواهد بود.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، اول اسفندماه، در آیین افتتاح مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: دانشگاه‌های استان باید ایده‌ها و طرح‌های نوآور و فناور اساتید و دانشجویان را به سمت تولید انبوه سوق دهند و این کار مقدمه‌ای برای تجاری‌سازی تولیدات آن‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید فضای لازم برای تبدیل ایده اساتید و دانشجویان به طرح را فراهم کنند، افزود: ایده‌ها باید پس از تبدیل به طرح در دانشگاه‌ها به تولید آزمایشگاهی اولیه برسند.

رحمتی، با اشاره به اهمیت استقرار شرکت‌های دانش بنیان و نوآور و فناور در دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: این شرکت‌ها می‌توانند زمینه لازم برای تسریع در تبدیل طرح‌های اساتید و دانشجویان به تولید آزمایشگاهی را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیاز جامعه کنونی را ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در دانشجویان به‌ویژه دانشجویان فنی اعلام کرد و گفت: هزینه دانشگاه‌ها در مقوله فناوری عین سرمایه‌گذاری است چراکه نتیجه آن در سال‌های آینده به سود دانشگاه‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به روند تشکیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور ادامه داد: در اوایل به علت اهمیت آموزش این وزارتخانه به عنوان وزارت علوم مطرح شد ولی با گذشت زمان و مشخص شدن اهمیت تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌ها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر نام یافت.

رحمتی، با تاکید بر اینکه در زمینه کارآفرینی در این عرصه غفلت شده است، یادآور شد: اگر در این روند از هر کدام از این مسیرها غافل شویم، تحقق اهداف عالی دانشگاه ها ابتر خواهد ماند. مسیر ارایه آموزش‌های خوب در کنار استفاده از ابزارهای تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌ها باید به کارآفرینی منتج شود و دانشجویان کارآفرین می‌توانند مشکل اشتغال کشور را حل کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مشکل بیکاری جامعه دانشگاهی در سایه توجه به مقوله فناوری و نوآوری، مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه‌ها و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، از بین می‌رود، اظهار کرد: راه رسیدن به اهداف عالی دانشگاه‌ها و کارآفرینی، مقاومت، استقامت، پایداری و تاب آوری است و در کارهای دانش بنیان باید فرهنگ «زود خسته نشویم» ایجاد شود تا در آینده نه چندان دور شاهد رشد معناداری در مقوله نوآوری، فناوری و کارآفرینی در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه کار دانشجویانی که قدم در عرصه نوآوری و فناوری گذاشته‌اند قابل تقدیر است، گفت: ایجاد مرکز نوآوری و رشد در دانشگاه شهید مدنی تبریز فرصت خوبی برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه است تا بتوانند از این مراکز که راهگشای مشکلات کشور هستند برای تبدیل ایده های خود به طرح و تولید استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha