غرس نهال توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4203776
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

غرس نهال توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به ‌مناسبت روز درختکاری، یک اصله نهال در محوطه مصلای امام خمینی (ره) تبریز غرس کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز به ‌مناسبت روز درختکاری، یک اصله نهال در محوطه مصلای امام خمینی (ره) تبریز غرس کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در این مراسم اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در همه مناطق استان اقدام به درختکاری کرده که این اقدام از این جهت که توسط مشارکت‌های مردمی انجام و از اعتبارات دولتی استفاده نشده مهم است.

وی ادامه داد: برای درختکاری روایت‌های مختلف هست که می‌توان به روایت «هر کس درخت بکارد و از سایه و میوه آن استفاده کند پاداش دارد» اشاره کرد.

آل‌هاشم، با بیان اینکه در اسلام به درختکاری خیلی سفارش شده است، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: همان طور که به کاشت درخت اهمیت می‌دهیم، باید در نگهداری آن نیز دقت کنیم و سازمان‌های ذی‌ربط مانع از خشک شدن و قطع درختان شوند.

وی با تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: از همه دست اندرکاران و همچنین شهرداری تبریز که در مناطق مختلف از جمله تفرجگاه عینالی اقدام به درختکاری کرده تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha