
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی، عبدالرضا فولادوند، معاون وزیر و رئیس نهضت سوادآموزی کشور، بیستم آبانماه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان آذربایجانشرقی، با بیان اینکه بسیاری از نیازمندیهای امروز ما در چارچوب کتب درسی، تعریف نشده است، گفت: به همین منظور ۲ هزار پایگاه در سطح کشور برای آموزش مهارتهای فردی و اجتماعی آماده کردهایم که عواملی هم در آینده اضافه خواهد شد.
وی با قدردانی از مساعدت استاندار در اجرای پروژه مهر برای رقم خوردن مهری بدون مشکل، سبقه ۴۷ ساله نهضت سوادآموزی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در گذشته بنا به سیاستهای غلط فقط به استخدام و اشتغال آموزشدهندگان توجه میشد.
فولادوند با اشاره به طرح ساماندهی و احیای نظم و انظباط سوادآموزی و مدرسهمحوری در نهضت، بیان کرد: چرخشی تحولی انجام گرفته و به مدارس بازگشتهایم و تمامی فعالیتهای حوزه سوادآموزی در مدارس، تحت مدیریت مدیران مدارس ابتدایی، بهعنوان مدیران پایگاههای سوادآموزی در شیفت دوم انجام خواهد گرفت.
معاون وزیر آموزش و پرورش نظارت و بالا بردن کیفیت آموزش را از جمله اهداف مدرسه محورشدن فعالیتهای سوادآموزی دانست و گفت: در گذشته، همه فعالیتهای سازمان نهضت سوادآموزی حول محور آموزش سواد پایه میچرخید؛ در حالی که دنیا سالها است که از این مدل عبور کرده و امروزه تعریف گوناگونی از سواد و مهارتهای زندگی ارائه شده که در اساسنامه جدید نهضت به مهارتهای فردی و اجتماعی توجه شده است.
وی تصریح کرد: مواردی مانند خودمراقبتی و مسائل زیستمحیطی و سبک زندگی در سیستم آموزشی ما تعریف نشدهاند و در ساختار جدید نهضت سوادآموزی، معاونتی تحت عنوان معاونت آموزش بزرگسالان پیشبینی شده است که طبق تفاهمنامه معاونت ابتدایی و سوادآموزی، آموزش غیررسمی را بر عهده خواهد گرفت و بهتدریج به سایر معاونت هم تسری پیدا میکند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین با ابراز رضایت از فعالیتهای سوادآموزی در استان آذربایجانشرقی، اظهار کرد: این استان از نظر سواد نرخ باسوادی مانند سابق، بالاتر از میانگین کشوری است. آذربایجانشرقی، دروازه ورود آموزش به سبک جدید به کشور شده و میرزا حسن رشدیه اولین مدارس نوین را در این شهر بنا نهاده و مبدع آموزش الفبا به سبک جدید بوده و میانگین باسوادی بیش از ۹۷ درصدی کشور را مدیون این افراد بزرگ هستیم.
انتهای پیام