پیام تسلیت نهادهای قرآنی در پی ارتحال آیت‌الله مصباح‌ یزدی
کد خبر: 3944998
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

پیام تسلیت نهادهای قرآنی در پی ارتحال آیت‌الله مصباح‌ یزدی

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم طی پیام‌های جداگانه درگذشت عالم وارسته، آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت نهادهای قرآنی در پی ارتحال آیت‌الله مصباح‌ یزدیبه گزارش ایکنا، در پی ارتحال عالم وارسته، فیلسوف گرانقدر، آیت‌الله مصباح‌ یزدی، پیام‌های تسلیتی از سوی نهادهای قرآنی منتشر شد.
 
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پیامی، درگذشت یار دیرینه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را تسلیت گفت. متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص):
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

رحلت عالم وارسته، فیلسوف گرانقدر و یار دیرینه انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی موجب تأسف و تألم شد.

این عالم بزرگ و ولایت‌مدار تمامی عمر شریف خود را در راه ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سپری کرد و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نکرد.

ایشان در عرصه فعالیت سیاسی نیز با تأسی از خط و مشی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، همواره یار وفادار و حامی ارزشمندی برای انقلاب اسلامی بوده و با بصیرت و شجاعت خویش در این مسیر از ارزش‌های این نظام مقدس حراست و صیانت کردند.
اینجانب رحلت این عالم ربانی و مجاهد نستوه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، نایب بر حق ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، خانواده معظم و عموم ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.»
 

پیام تسلیت معاون قرآن وزیر ارشاد

 
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ارتحال آیت‌الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«انّالله وانّاالیه راجعون
قال رسول الله(ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدّها شیء.
رحلت خادم القرآن‌الکریم حضرت آیت‌الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی(ره) موجب تأثر گردید.
ایشان سال‌های متمادی عمر خویش را به تحقیق و تدریس معارف اسلامی و تربیت شاگردان بسیاری سپری کردند و به موازات اشتغالات جدی در حوزه‌های متداول علوم دینی، به تفسیر و نشر معارف قرآن کریم اهتمام والایی نشان دادند و در کنار این همه، در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی نیز، چند دوره به نمایندگی از مردم در مجلس خبرگان حضور داشتند.
اینجانب ضمن تسلیت درگذشت این فقیه و فیلسوف قرآن‌پژوه و خادم قرآن‌کریم به حوزه‌های علمیه، شاگردان و بیت شریف ایشان، از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه برای آن دانشمند برجسته و صبر و اجر برای بازماندگان معزی مسألت می‌کنم.
ان‌ شاء‌الله شاگردان ایشان بتوانند راه تقدیم خدمات علمی و عملی بیشتر را به ساحت مقدس قرآن ‌کریم استمرار بخشند.»

پیام رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، نماینده مقام معظم رهبری در ناجا به مناسبت ارتحال عالم ربانی علامه مصباح یزدی صادر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا اليه الراجعون
از خاطر دلها نرود یاد تو هرگز ای آنکه به نیکی همه جا ورد زبانی
با تأثر و تأسف فراوان و اندوهی جانکاه رحلت عالم ربانی و حکیم الهی حضرت آیت‌الله علامه مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) را محضر بقیة الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام و شاگردان و ارادتمندان به ویژه فرزندان بزرگوارش تسلیت عرض می‌نمایم.
عمر پر‌برکت آن فیلسوف متفکر، بصیر و انقلابی و مجاهد عرصه‌های فکری و فرهنگی یک سره در راه هدایت و روشنگری دینی و انقلابی جامعه، بالاخص نسل جوان سپری گشت.
در دورانی که امواج فتنه‌ها و طوفان تهاجمات فرهنگی و شبهات بنیان‌کن فکری‌، اندیشه‌های نارس و دل‌های ضعیف‌الايمان را متزلزل می‌ساخت، غیرتمندانه و شجاعانه چونان عمار، در وسط میدان معرکه به تبیین و بصیرت‌افزایی می‌پرداخت و در راه دفاع از نظام ولایی مصباح هدایت و پرچمدار بصیرت می‌شد و در این مسیر از هیچ چیز و هیچکس ملاحظه و پروا نداشت و مصداق روشن آیات «وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ» و «وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ» بود.
آثار فراوان و گرانسنگ بیان و تربیت نسلی از شاگردان فاضل و فرهیخته قطعاً از باقیات‌الصالحات آن اندیشمند فرزانه و سرمایه سودمند و ماندگار برای جامعه اسلامی و حوزه‌های علمیه خواهد بود که در یوم‌الجزاء از آن بهره‌مند خواهد شد. از خداوند متعال مغفرت، رحمت و علو درجات را برای روح مطهر ایشان مسألت می‌کنم.

پیام تسلیت رادیو قرآن

به گزارش ایکنا، شبکه رادیویی قرآن در پی درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد آیت‌الله مصباح یزدی، استاد بلندمرتبه حوزه علمیه قم پیام تسلیتی را صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است؛

«انا لله و انا الیه راجعون
مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی که در ۲۵ سالگی رخت اجتهاد پوشید، در سن ۸۶ سالگی و پس از تحمل یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت.
ایشان از شاگردان مُبَرّز بزرگانی همچون علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت و امام خمینی(ره) بود و به تربیت شاگردانی همچون حجت‌الاسلام کاظم صدیقی و حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی پرداخت.

این استاد بلندمرتبه حوزه علمیه قم، در عمر با عزت خود، علاوه بر تدریس، در قامت بنیانگذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز، به مردم و انقلاب اسلامی خدمت کردند.

این مجتهد عالیقدر، فقیه گرانمایه و استاد اخلاق را به دلیل نوشتارهایش در زمینه تفسیر موضوعی قرآن و فلسفه اسلامی، به ویژه یکی از کتاب‌های درسی حوزه تحت عنوان «آموزش فلسفه» که به زبان‌های عربی، انگلیسی و غیره نیز ترجمه شده است، استاد فلسفه و تفسیر نیز برمی‌شمارند.

مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی یازدهم بهمن ۱۳۱۳ در شهر یزد متولد و در دوازدهم دی‌ماه ۱۳۹۹ راهی دیار باقی شد.

شبکه رادیویی قرآن این ضایعه را به ملت شریف ایران تسلیت می‌گوید و برای شادی روح آن بزرگوار از خداوند منان علو درجات مسئلت می‌دارد.
روحش شاد و یادش گرامی.»

انتهای پیام
captcha