هیئت امنا زمینه مأنوس شدن کودکان با مساجد را فراهم کنند
کد خبر: 3956466
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

هیئت امنا زمینه مأنوس شدن کودکان با مساجد را فراهم کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه شیطنت و بازی گوشی کودکان در دوران خردسالی، نشانه هوش بالای کودک است، گفت: کودکان باید در مساجد حضور یابند و هیئت امنا آنها را با شیطنتهایشان قبول داشته باشند تا کودکان با مسجد مأنوس شوند.

کودکان باید در مساجد حضور یابنبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 9 اسفندماه، در دیدار با مدیرکل و مسئولان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن تسلیت رحلت شهادت گونه حضرت زینب(س) با بیان اینکه، بعد از مادر، مربی نقش بسیار زیاد و مؤثری در سازندگی دانش‌آموزان دارد، گفت: کار اساسی معلم هدایت کودکان از ظلمت به سوی نور است و نگذارند در ذهن آنها آمال و آرزوهایی که منجر به فساد می‌شود، ایجاد شود.

وی با بیان اینکه معلم و مربی بیش از هر فرد دیگری، در ذلالت و گمراهی انسان مؤثر است، افزود: معلمان به ویژه مربیان پرورشی با هدایت خود، راه صحیح یا غلط را به دانش‌آموزان نشان می‌دهند. اگر در آموزش و پرورش، دانش‌آموز فساد پرورش یابد و با اخلاق فاسد خود می‌تواند کشوری را به فساد کشد. پس همه مسئول هستیم. گاهی شریک جرم آنهاییم و گاهی در نورانیت کارهای آنها شریک هستیم. قدر خود را بدانید.

آل‌هاشم، با اشاره به اینکه در قرآن به جز یک مورد همیشه تربیت مقدم بر تذکیه است، گفت: باید در حوزه پرورشی از نیروهای متعهد و متخصص و از بهترین‌ها استفاده شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: آموزش مجازی باعث شده در مسائل پرورشی افت و رکود ایجاد شود و این خود به خود، دغدغه پرورشی در مسئولان و اولیا را کمتر کرده است.

وی ادامه داد: تعامل در عمل در بین نهادهای آموزش و پرورش باید بالا باشد تا پرورش به خوبی انجام شود و این تعامل بتواند اثرات مثبت داشته باشد.

آل‌هاشم، با اشاره به اینکه تحرک و فعالیت برای رشد دانش آموزان از لحاظ فکری، عقلانی و جسمانی بسیار مهم است، گفت: شیطنت و بازی گوشی کودکان در دوران خردسالی، نشانه هوش بالای کودک است. کودکان باید در مساجد حضور یابند و هیئت امنا آنها را با شیطنتهایشان قبول داشته باشند تا کودکان با مسجد مانوس شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: معاونت پرورشی با ابتکارهای نو، حساس‌ترین نقطه آموزش و پرورش است و معاونان پرورشی حکم پدر و مربی را دارند.

انتهای پیام
captcha