پیکر شهيد امیری در پاكدشت تشييع شد
کد خبر: 3959215
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
بعد از گذشت 6 سال؛

پیکر شهيد امیری در پاكدشت تشييع شد

پیکر شهيد محمدرضا امیری بعد از گذشت شش سال در سوریه تفحص و در پاكدشت تشييع شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، امت شهيدپرور و ولايی پاكدشت امروز، 22 اسفندماه با پیکر شهيد مدافع حرم محمدرضا امیری در مصلی امام خمينی(ره) پاكدشت وداع كردند؛ پس از اقامه نماز جمعه پیکر مطهر این شهید والامقام در شهرستان پاکدشت تشییع و در گلزار شهدای امامزاده حمزه رضا(ع) خاتون‌آباد به خاک سپرده شد.

مراسم گرامیداشت شهيد محمدرضا امیری به همت ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم شهرستان پاکدشت، شنبه، 23 اسفندماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) پاکدشت واقع در میدان ساعت این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشت برگزار می‌شود.

شهيد محمدرضا امیری 31 ساله، مجرد و اهل افغانستان بود كه همراه با خانواده در محله مامازند شهرستان پاکدشت زندگی می‌كرد؛ فرزندی از خانواده‌ مذهبی بود كه به درخواست خود و از لشكر پرافتخار فاطميون به خط مقدم نبرد با نيروهای تکفیری و دفاع از مقدسات اسلامی به‌ویژه حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در سوريه اعزام شد.

وی كه در سال 1392 به سوريه اعزام شده بود بعد از موفقيت‌های گوناگون و خنثی کردن اهداف تکفیری‌ها سرانجام در پانزدهم شهریورماه سال 93 در استان دیرالزور سوریه به مقام پر افتخار شهادت رسيد.

پیکر این شهید پر افتخار مدافع حرم چندی پیش بعد از گذشت شش سال در سوریه تفحص شد و به کشور بازگشت.

لشکر فاطمیون گروهی متشکل از مهاجرین کشورافغانستان هستند که رزمندگانش از چند سال پیش تاکنون با تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف سوریه می‌جنگند. طی سال‌های اخیر پیکر ده‌ها تن از شهدای افغانستانی مدافع حرم در شهرهای مختلف استان تهران تشییع و تدفین شده است.

یادآور می‌شود، شمار شهدای مدافع حرم پاکدشت تا امروز به بیش از 75 نفر می‌رسد كه از اين حيث پيشتاز در بين ديگر شهرستان‌هاست.
محمد فرخی
انتهای پیام
captcha