قدرت هر کشور به حمایت‌های مردمی آن بستگی دارد
کد خبر: 3978385
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

قدرت هر کشور به حمایت‌های مردمی آن بستگی دارد

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که قدرت هر کشور به حمایت‌های مردمی آن بستگی دارد، گفت: هر چقدر انتخابات به شکل پرقدرت‌تر و پرشورتر برگزار شود و مشارکت نیز بالا باشد، بخش سیاسی کشور قدرتمندتر می‌شود.

قدرت هر کشور به حمایت‌های مردمی آن بستگی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس جهاددانشگاهی استان، امروز، 28 خردادماه، پس از انداختن رأی خود در صندوق در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که قدرت هر کشور به حمایت‌های مردمی آن بستگی دارد، گفت: هرچقدر انتخابات به شکل پرقدرت‌تر و پرشورتر برگزار شود و مشارکت نیز بالا باشد، بخش سیاسی کشور قدرتمندتر می‌شود.

وی اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات امروز به دور از انتظارات قبلی بسیار باشکوه و پرشور بوده و حتی شاهد صف انتظار طولانی مردم برای اخذ رای هستیم. هرچند که به خاطر تعدد بالای کاندیداهای شورای شهر و عدم یادداشت کدهای نامزدی مردم با اندکی معطلی مواجه هستند.

محسنی متذکر شد: انتظار نداشتیم که مشارکت مردمی در انتخابات امسال به این حد باشد اما باز هم مردم ایران نشان دادند که در مسیر خودشان هستند و هیچ قدرت خارجی توان تغییر مسیر مردم را ندارد. انتخابات رویدادی است که مردم باید حضور خود را در آن نشان دهند و گذشته از این‌که به چه کسی رای می‌دهند، این انتخابات به عنوان مظهری برای قدرت کشور است.

وی افزود: افزایش قدرت سیاسی ناشی از حضور در انتخابات، در معادلات بین‌المللی تاثیر خواهد گذاشت و از این نظر اهمیت بالایی دارد. هرچقدر مردم مشارکت بیشتری داشته باشند، ارزش و اهمیت کشور در دنیا بیشتر می‌شود و حامل پیام‌هایی به کشورهای دوست و دشمن خارجی است.

محسنی با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های معاند در خصوص عدم مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: برای خنثی سازی فتنه دشمنان باید مردم، بصیرت و آگاهی داشته باشند تا بتوانند مرزها و حد و حدودها را از هم جدا کنند. مشکلات، ناهماهنگی‌ها و درگیری‌ها در هر کجای دنیا وجود دارد و مردم باید تشخیص دهند که چه چیزی به نفعشان است و بر این اساس با یکدیگر مسالمه داشته باشند.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: ایران، کشوری ولایی است و مقام معظم رهبری، مصلحت کشور را بیشتر و بهتر از هر کسی می‌خواهند و بهترین راهنمایی‌ها را برای ما ارائه کرده اند.

انتهای پیام
captcha