احتمال قطع همکاری مقاومت فلسطین با فرستاده سازمان ملل
کد خبر: 3979901
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

احتمال قطع همکاری مقاومت فلسطین با فرستاده سازمان ملل

در صورتی که وضعیت کنونی و جانبداری‌های سازمان ملل از رژیم صهیونیستی ادامه داشته باشد، ممکن است گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه روابط خود را با فرستاده این سازمان قطع کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منبعی در مقاومت فلسطین اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین درصدد قطع همکاری با تور وینسلند هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه هستند.

منبع مذکور اشاره کرد که گروه‌های فلسطینی حاضر به تحویل کمک‌های مالی قطر برای خانواده‌های فقیر در غزه تحت اشراف و نظارت سازمان ملل نشده‌اند.

این منبع در رابطه با مخالفت مقاومت با نظارت سازمان ملل بر توزیع کمک‌های مالی قطر گفت که گروه‌های مقاومت به شدت نسبت به موضع هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل شاکی هستند و در حال مشورت و رایزنی برای توقف کلی همکاری با او به سبب جانبداری از طرف صهیونیستی هستند، چرا که او بجای اینکه صرفاً خواسته‌های رژیم صهیونیستی را به طرف مقابل منتقل کند، از این خواسته‌ها هم در مقابل شروط و خواسته‌های مقاومت حمایت می‌کند.

این منبع همچنین بیان کرد که مقاومت مخالفت قاطع خود را با هرگونه پیوند زدن پرونده بازگشایی گذرگاه‌های غزه به پرونده مبادله اسرا اعلام کرده و به شدت بر جداسازی این دو پرونده اصرار دارد.

به گفته این رهبر مقاومت، گروه‌های مقاومت فلسطین به طرف‌های میانجی ابلاغ کرده‌اند که به هیچ وجه تحویل کمک‌های مالی قطر به سازمان ملل یا هرگونه تغییر در شیوه توزیع این کمک‌ها بین فلسطینیان در غزه را نمی‌پذیرند.

وی تأکید کرد که مقاومت بر موضع خود ثابت و استوار است و برای هرگونه احتمالی آمادگی دارد و اکنون منتظر پاسخ مصر در این زمینه است.

انتهای پیام
captcha