حوزه وقف؛ پیشران فعالیت‌های اقتصادی کشور
کد خبر: 3997230
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
حجت‌الاسلام خاموشی مطرح کرد:

حوزه وقف؛ پیشران فعالیت‌های اقتصادی کشور

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: سازمان اوقاف در بسیاری از حوزه‌های علمی و فناوری ورود کرده است و معتقدیم که حوزه وقف می‌تواند پیشران فعالیت‌های اقتصادی باشد.

حوزه وقف؛ پیشران فعالیت‌های اقتصادی کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، 22 شهریورماه، در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، گفت: سازمان اوقاف در بسیاری از حوزه‌های علمی و فناوری ورود کرده است و معتقدیم که حوزه وقف می‌تواند پیشران فعالیت‌های اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌شرقی استعداد‌های خوبی در حوزه وقف دارد، ادامه داد: سعی بر این است که اجاره‌ داری را تبدیل به مشارکت در محصول کنیم و از این رویکرد نیز نتایج خوبی گرفته‌ایم.

خاموشی با بیان اینکه بیشترین اقدامات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به سمت بهره‌وری منابع برای مناطق وقفی و محرومان است، اظهار کرد: در گذشته بیشتر جنبه‌ تجاری و مسکونی مدنظر قرار می‌گرفت، اما اکنون با نگاه دانش‌بنیانی در بحث زراعی، باغات، معادن، تولید و کارخانجات، کار‌ها را پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: در بحث دانش بنیان‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید موادغذایی، دانش تجهیزات پزشکی و الکترونیکی و همچنین بهینه‌سازی سطح کشت اقداماتی را انجام می‌دهیم که امیدواریم آیندگان ثمرات این کار‌ها را ببینند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های توانمند کشور در حوزه وقف است که در طول سنوات گذشته درآمد‌های خوبی کسب کرده است اما باید این درآمد‌ها را به سمت هدفمند کردن سوق بدهیم.

انتهای پیام
captcha