خاطرات نسل افتخار آفرین دفاع مقدس جمع آوری شود
کد خبر: 4014310
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی

خاطرات نسل افتخار آفرین دفاع مقدس جمع آوری شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خاطرات نسل افتخار آفرین فرماندهان دفاع مقدس باید جمع آوری ضبط و ثبت شود تا به جوانان و نسل کنونی منتقل شود.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 27 آبان‌ماه، در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، گفت: نگرش های مبتکرانه و جدید در بنیاد حفظ آثار در چند سال اخیر رو به رشد بوده و این به برکت کار و بهره گیری از مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت‌های کشور و همین طور پرهیز از نگاه های جناحی در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس می‌باشد که از نکات مثبت عملکرد آن به حساب می آید.

وی اظهار کرد: خاطرات نسل افتخار آفرین فرماندهان دفاع مقدس باید جمع آوری ضبط و ثبت شود تا به جوانان و نسل کنونی منتقل شود.

آل هاشم، یادآور شد: بنیاد حفظ آثار ظرفیت بسیار بزرگی است که باید حداکثر استفاده از آن به عمل آید به طوری که تدوین آثار ادبی، آثار رسانه‌ای، فضای مجازی، کتاب و خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس، ساخت موزه ها و یادمان شهدا و دفاع مقدس و کاروان های راهیان نور، نیاز به توجه ویژه دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس در انتقال فرهنگ هشت سال حماسه جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی را دارند، تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس را باید به نسل جدید و جوان جامعه منتقل کنیم که یکی از شیوه‌ها و روش‌های تاثیرگذار آن کاروان‌های راهیان نور، ایجاد موزه‌های دفاع مقدس، ضبط و ثبت خاطرات، تجلیل از خانواده های شهدا و برگزاری یادواره های شهدا است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌ها یک ضرورت است، گفت: سالانه باید یادواره های شهدا برگزار شود تا همین تکرار موجب ماندگاری و تاثیرگذاری آن در بین نسل جوان شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با تاکید بر اهمیت نیروهای مسلح به خصوص ارتش و سپاه گفت: ارتش و سپاه نیروی های توانمند انقلاب برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند که مانند یک روح در چندین قالب و جسم در دفاع از انقلاب اسلامی تجلی و تبلور می یابند.

انتهای پیام
captcha