ترویج فرهنگ دفاع مقدس؛ تکلیف همگانی
کد خبر: 4014315
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس؛ تکلیف همگانی

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تلاش همگانی برای حفظ و انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جدید، گفت: هر قدمی برای ثبت آثار شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خدمت به آینده جامعه بشری است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 27 آبان‌ماه، در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با تأکید بر تلاش همگانی برای حفظ و انتقال آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جدید، گفت: هر قدمی برای ثبت آثار شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خدمت به آینده جامعه بشری است.

وی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس در امتداد عاشورا و مدافعان حرم نیز در امتداد دفاع مقدس هستند.

خرم اظهار کرد: جایگاه و شأن آذربایجان شرقی هنوز ادا نشده و با وجود ۱۰ هزار شهید در این استان باید فعالیت های گسترده فرهنگی برای ادای این دین انجام شود.

وی تاکید کرد: لازم است روایت های دفاع مقدس و خاطرات مربوط به فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت کامل ثبت و به جامعه و به جوانان منتقل شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه باید همه کمک‌های لازم به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ادای وظایفش انجام شود، گفت: اعتلای فرهنگی هشت سال دفاع مقدس یک تکلیف است که باید به آن عمل شود و اکنون این تکلیف و وظیفه سنگین تر شده است.

وی ادامه داد: برای انتقال فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده و مد نظر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش تلاش شود؛ البته بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حقیقت محصول تفکر مقام معظم رهبری است.

خرم، افزود: آثار بنیاد به صورت مکتوب، نمایشگاهی و موزه و همین طور آثار تصویری در سراسر کشور به چشم می خورد و حتی آثار آن در خارج کشور هم تجلی و تبلور دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با تجلیل از مقام شهدا و تاکید بر گرامیداشت مقام آنها در قالب برگزاری مراسم ها و ایجاد آثار فرهنگی گفت: شهدای ما هم عالم و هم عامل و عارف بودند و در واقع عارف بودنشان هم در دوره حیاتشان تجلی داشت و هم پس از شهادتشان حیات طیبه را به ما معرفی کردند، اکنون نیز هر کسی در مورد انقلاب سخنی می گوید باید آن را در عملکرد شهدا جستجو کنیم.

وی با تاکید بر اینکه احترام به خانواده شهدا و تجلیل از آنها باید همیشه مورد توجه باشد، افزود: خانواده شهدا به رغم تمام زندگی ساده شان قانع هستند و با تمام توان اکنون نیز حاضرند همه چیز خود را در اختیار انقلاب بگذارند.

خرم، اظهار کرد: بر این اساس هر کسی حرکتی در جهت ثبت آثار شهدا می‌کند خدمت به خود، جامعه، بشریت و آینده بشریت می کند.

در این مراسم، از زحمات و تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» قدردانی و امیر دریادار ‌«رضا عباسی» به‌عنوان مدیر‌کل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha