برخورد قاطع با عاملان قطع درختان
کد خبر: 4041174
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار شد:

برخورد قاطع با عاملان قطع درختان

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت صیانت از منابع طبیعی به عنوان ثروت خدادادی و میراث گذشتگان، خواستار برخورد با متخلفان و عاملان قطع درختان شد.

کاشت درخت، آل هاشم، امام جمعه تبریز، عینالیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 16 اسفندماه، در آیین کاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در مجموعه تفریحی گردشگری عون‌بن‌علی تبریز، با اشاره به ضرورت صیانت از منابع طبیعی به عنوان ثروت خدادادی و میراث گذشتگان، خواستار برخورد با متخلفان و عاملان قطع درختان شد.

وی اظهار کرد: امیدوارم همه ما در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم یک درخت بکاریم و با متخلفان و کسانی که درختان را قطع می‌کنند، برخورد کنیم.

آل‌هاشم، با بیان اینکه در اسلام به درختکاری خیلی سفارش شده است، گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

امام جمعه تبریز، اظهار کرد: همان طور که به کاشت درخت اهمیت می‌دهیم، باید سازمان‌های ذیربط مانع قطع درختان بشوند چرا که زندگی سالم در سایه محیط زیست سالم میسر است و امیدوارم همه ما بتوانیم برای شادابی محیط زیست قدم‌های مثبتی برداریم.

وی از سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرداری تبریز که به امر درختکاری اهمیت می‌دهند، قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha