اصلاح یارانه‌ها جلوی قاچاق کالاهای اساسی را می‌گیرد
کد خبر: 4058373
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

اصلاح یارانه‌ها جلوی قاچاق کالاهای اساسی را می‌گیرد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها از سوی دولت، گفت: این طرح علاوه بر جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی، موجب کاهش وابستگی معیشت مردم به دلار نیز می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، سی‌ام اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز این هفته تبریز، با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها از سوی دولت، گفت: این طرح علاوه بر جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی، موجب کاهش وابستگی معیشت مردم به دلار نیز می‌شود. 

وی گفت: دولتمردان باید بدانند که اگر می‌خواهند این طرح موفق باشد باید کالا‌های اساسی در بازار به وفور باشد وگرنه کنترل قیمت‌ها از دست مسئولان خارج می شود.

آل‌هاشم، ادامه داد: تب و تاب‌های روز‌های اول در برخی از کالا‌ها برطرف شده است، ولی همچنان مشکلاتی در رابطه با نانوایی‌ها دیده می‌شود که به توجه بیشتر دولت نیاز دارد مخصوصاً این نانوایی‌هایی که آزادپز هستند باید آرد بیشتر بگیرند تا صف‌های نانوایی ها کاهش یابد.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: مشکلاتی متعددی هم در قیمت گوشت و بعضی از مواد غذایی به وجود آمده است که لازم است دولتمردان هرچه سریعتر این مشکلات را حل کنند تا معیشت مردم دچار آسیب نشود.

وی با قدردانی از صبر و شجاعت انقلابی استان گفت: مردم استان با زمان‌شناسی و هوشمندی تمام اجازه ندادند تا ضد انقلاب از تبلیغات استفاده کنند و با هوشمندی تمام دولت را همراهی کردند.

آل‌هاشم با بیان اینکه دولت به صنایع کارخانه آرد و گندم یارانه پرداخت می‌کند خاطرنشان کرد: در صورت اجرای صحیح این طرح نیاز‌های اساسی کشور با کمترین وابستگی به دلار تامین خواهد شد و پایان اختلال در افزایش پایه پولی و سودسازی در بازار سرمایه رقم می‌خورد و تولید داخلی به صرفه می شود البته دولت هم باید حال و هوای مردم غیور و کم توقع را داشته باشد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوعات جهانی هفته هم اشاره کرد و گفت: دولت انگلیس به همه اتباع خود توصیه کرده است تا از هرگونه سفر به ایران خودداری کند و حتی در اطلاعیه‌ای گفته است که امکان دارد اتباع بریتانیایی (بریتانیایی- ایرانی) دستگیر و بازجویی شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در بازگشت از تهران مدتی در فرانکفورت بازداشت شد؛ پلیس آلمان علت این بازداشت را علنا سفر به ایران دانست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: همچنین سه شهروند ایرانی نیز به اتهام مشارکت در برنامه‌ریزی در حمله به بلژیک دستگیر شده‌اند که این هم قطعه‌ای دیگر از پازل دشمنان است به طوری که دادگاه این سه شهروند را با بهانه مشارکت با اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در اتریش که یکسال پیش به اتهام واهی به ۲۰ سال حبس متهم شده، دستگیر کرده است.

وی بیان کرد: این اقدام برخی کشور‌های غربی کاری برای ایجاد موج ایران هراسی است که به حول و قوه الهی نخواهند توانست به اهداف خود برسند.

آل‌هاشم، همچنین در ادامه خطبه‌ها فرارسیدن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت و گفت: این روز را هیچ وقت نمی‌توان فراموش کرد از این رو جوانان باید تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را با عزت حفط کنند و به قول رهبر انقلاب ما خرمشهر‌ها پیش رو داریم که سخت‌تر از جنگ نظامی است.

امام جمعه تبریز، افزود: امروز هم در شرایط مشابه سوم خرداد هستیم و با وحدت و همدلی می‌توانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم ولی لازمه آن وحدت، همدلی و اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب است.

وی ارتحال استاد آیت‌الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت و افزود: این عالم عزیز در تبریز متولد شده و فرزند این دیار بود و به حق یک انسان اثرگذار در اجتماع محسوب می شد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: او در بحث خانواده نیز یک نمونه بود به طوری که طبق گفته فرزندش او هیچ وقت بدون پسوند محبت‌آمیز با همسرش صحبت نمی‌کرد و در خانه با احترام برخورد می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به روز جمعیت گفت: ادارات و نهاد‌ها برنامه‌های تشویقی لحاظ کنند و برای کارمند‌انی که فرزندآوری کنند، تسهیلات ویژه در نظر بگیرند چرا جمعیت جوان کشور در حال کاهش است و در مرز‌های سالمندی قرار گرفته‌ایم و از آن می‌ترسیم که به جایی برسیم که علاجی نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha