تربیت دینی و مذهبی در زندگی دانش آموزان تاثیرگذار است
کد خبر: 4074566
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

تربیت دینی و مذهبی در زندگی دانش آموزان تاثیرگذار است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت دینی و مذهبی در زندگی دانش آموزان مهم و تاثیرگذار است و دانش آموزان با انس‌گیری قرآن، تربیت دینی و مذهبی در زندگی آنها نهادینه می‌شود.

اصغرباقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، امروز، هشتم مردادماه، در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور در تبریز گفت: تربیت دینی و مذهبی در زندگی دانش آموزان مهم و تاثیرگذار است و دانش آموزان با انس‌گیری قرآن، تربیت دینی و مذهبی در زندگی آنها نهادینه می‌شود.

وی اظهار کرد: در دو موقعیت خداوند عنایت ویژه و رحمت خاصی بر انسان دارد، اولی در هنگام تلاوت قرآن و بعدی در زمان توسل به اباعبدالله الحسین(ع) است.

باقرزاده، با بیان اینکه، خاص‌ترین رحمت خداوند بر انسان هنگام تلاوت قرآن نازل می‌شود، افزود: آموزش دادن حتی یک سطر از آیه‌های قرآن به یک دانش آموز، می‌تواند زمینه‌ گسترش این راه پر نور و قرآنی را فراهم سازد چراکه آموختن قرآن به یک دانش آموز از ارزش خاصی برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: به دلیل علاقه‌ خاص شما به قرآن و قرآنی بودن و هدف شما بر اینکه می‌خواهید الگو برای دیگران باشید، از عزیزان حاضر در اداره کل قرآن و عترت و نماز درخواست کرده‌ایم تا دوره‌ بعدی این مسابقات را گسترده‌تر از همیشه طراحی و برگزار کنند تا دانش آموزان بیشتری در این مسابقات شرکت کنند.

وی ضمن توصیه هایی به دانش‌آموزان برای انس بیشتر آنان با قرآن، اظهار کرد: ما باید به آنچه که اعلام می‌کنیم، عامل باشیم و قدم اول در این کار خواندن قرآن است. ما باید در روز، هفته و ماه و هر زمان مناسب، مشغول خواندن قرآن باشیم، چون گام اول برای استفاده از قرآن، خواندن آن است.

باقرزاده، خاطرنشان کرد: قرآن به تعبیر فارسی و ترجمه آن به معنای خواندنی است. قرآن، کتاب و صحیفه‌ای است که باید آن را خواند. طبیعی است که با خواندن قرآن و انس با آن، می‌توانیم به مراحل بعدی وارد شویم. بنابراین توصیه من اول به خودم و بعد به همه دانش‌آموزان، این است که فرصتی را برای خواندن قرآن اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha