ورود جدی جهاددانشگاهی به حوزه علوم انسانی
کد خبر: 4115308
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
مسلمی نائینی مطرح کرد:

ورود جدی جهاددانشگاهی به حوزه علوم انسانی

رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر ورود جدی و موثر به حوزه علوم انسانی اظهار کرد: در حوزه علوم انسانی انتظارت خاصی داریم، چراکه بسیاری از مشکلات کشور در حوزه فنی، پزشکی و... نبوده بلکه در حوزه علوم انسانی است و ضرورت دارد در این رابطه با جدیت گام‌هایی برداشته شود.

دمتر مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، امروز، 27 دی، در سفر به استان آذربایجان شرقی در جمع مدیران و معاونان سازمان جهاددانشگاهی به این استان، با تاکید بر ضرورت ورود جدی و موثر به حوزه علوم انسانی اظهار کرد: بر مباحث علوم انسانی تاکید بسیاری داریم و باید این حوزه جدی گرفته شود، چرا که اگر کارهای علوم انسانی به درستی و با جدیت انجام نشود، سایر کارها نیز مسیر درستی طی نخواهد کرد.

وی در ادامه ارتباط خوب و موثر جهاددانشگاهی با فضای علمی کشور را مسئله مهمی عنوان کرد و افزود: طی سال‌های ۶۳ تا ۶۹ که در جهاددانشگاهی اصفهان مشغول فعالیت بودم، تمام کارها را با دانشگاه انجام می‌دادیم و کارهای فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز توسط جهاددانشگاهی انجام می‌شد. امروز هم باید اینگونه باشد و در حوزه‌های مختلف ارتباط با دانشگاه به خوبی برقرار شود.

مسلمی نائینی با بیان اینکه در اساسنامه جهاددانشگاهی نیز عنوان شده که این دستگاه باید حلقه واسطه بین دانشگاه و صنعت باشد: این رسالت اگر به درستی انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش در حوزه‌های تخصصی توسط جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: برخی آموزش‌ها مثل آموزش زبان و رایانه توسط بخش خصوصی هم ارائه می‌شود، بر این اساس باید آموزش‌ها و کارهای تخصصی را مورد توجه قرار دهیم و چه بسا افراد بسیاری دنبال چنین رشته‌های تخصصی باشند.

وی در ادامه با بیان این‌که دانشگاه تبریز، از جمله دانشگاه‌های خوب کشور است گفت: دانشگاه تبریز در گروه مهندسی ساخت و تولید نیز اولین دانشگاه کشور بوده که باید از این پتانسیل‌های ارزشمند استفاده کرد.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان این‌که باید بحث‌های سیاسی را در جهاددانشگاهی کنار بگذاریم و در گستره ۸۰ میلیون نفری کار و مدیریتی را انجام دهیم گفت: در حوزه علوم انسانی انتظارت خاصی داریم، چراکه بسیاری از مشکلات کشور در حوزه فنی، پزشکی و... نبوده، بلکه در حوزه علوم انسانی است و ضرورت دارد در این رابطه با جدیت گام‌هایی برداشته شود.

مسلمی نائینی در پایان با تاکید بر اهمیت ورود به بخش‌های مورد نیاز جامعه خاطرنشان کرد: در حوزه تولیدات دانش‌بنیان و فناورانه نیز باید محصولاتی طراحی شود که از همان ابتدا خریدار داشته باشد.

انتهای پیام
captcha