دانشگاه‌ها به فکر حل مسائل جامعه باشند
کد خبر: 4138910
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
نماینده مردم تبریز در مجلس:

دانشگاه‌ها به فکر حل مسائل جامعه باشند

نماینده‌ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها باید به فکر حل مسائل باشند چراکه دانشگاه محل دانش و علم است.

علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، علیرضا منادی، نماینده‌ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، 15 اردیبهشت‌ماه، در آیین گرامیداشت مقام معلم در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به فکر حل مسائل باشند چراکه دانشگاه محل دانش و علم است. اکنون حدود 8 هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت می‌کنند که اگر فرض کنیم هر شرکت حداقل یک مسئله را حل کند، در واقع 8 هزار مسئله در کشور حل می‌‌شود که کار بزرگی است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی چهار اقدام اساسی در بحث آموزش کشور انجام داده است. اولین موضوع بحث انتقال مسئولیت آموزش کودکان تا شش سال از بهزیستی به آموزش و پرورش است که بعد از سال‌ها امروز شاهد هستیم که مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

منادی ادامه داد: دومین اقدام مجلس در امر آموزش، بحث رتبه‌بندی معلمان بود که بعد از سال‌ها، اجرا شد و اکنون شاهد رتبه‌بندی معلمان هستیم تا تفاوت بین یک معلم جدید‌الورود با معلمی که 20 سال سابقه دارد مشخص شود. ما در بحث رتبه‌بندی معلمان که 50 همت اعتبار را به خود اختصاص داد، دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که هدف اول ارتقای سطح کیفی آموزش از طریق افزایش رقابت بین معلمان و دومین هدف بالابردن شأن و منزلت معلمان است. اکنون با اجرای این طرح، حقوق معلمان از 3 تا 6 میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را سومین اقدام مهم مجلس برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و علی‌رغم تمامی مخالفت‌هایی که وجود داشت، شاهد افزایش 60 درصدی حقوق اساتید دانشگاه‌ها هستیم که 30 درصد در دولت قبل و 30 درصد نیز در این دولت اعمال شده است. اعتبار اختصاص یافته به این قانون نیز حدود 60 همت است.

وی قانون جهش تولید دانش‌بنیان را چهارمین و مهم‌ترین اقدام مجلس شورای اسلامی در بحث آموزش برشمرد و یادآور شد: با اجرای این قانون تمامی موانع شرکت‌های دانش‌بنیان اعم از مشکلات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و... از میان برداشته شد و در واقع می‌توان گفت شاه بیت این قانون، صدور مجور برای اساتید در ثبت شرکت دانش بنیان بود.

منادی در خاتمه ضمن تبریک انتخاب آژیده و پورمحمدی دو عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز به‌عنوان اساتید نمونه‌ کشوری، اظهار کرد: همه‌ ما باید تلاش کنیم تا با تبدیل علم به ثروت، به جایگاه در نظر گرفته شده در افق 1404 در منطقه برسیم و دانشگاه تبریز نیز به‌عنوان علمدار رشد علمی کشور نقش خود را در رسیدن به این هدف ایفا کند.

انتهای پیام
captcha