دانشگاه‌ باید برای رفع نیازهای جامعه و صنعت گام‌های مؤثری بردارد
کد خبر: 4148821
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه‌ باید برای رفع نیازهای جامعه و صنعت گام‌های مؤثری بردارد

صفر نصراله‌زاده با بیان اینکه با توجه به سیر تحولی که در عصر امروز صورت گرفته باید دانشگاه‌های ما به سمت مأموریت‌گرا و مسئله‌محور حرکت کنند، گفت: در این راستا برای رفع نیازهای جامعه و صنعت باید گام‌های مؤثری برداشت.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 29 خردادماه، در نشست بررسی توسعه همکاری‌های فناورانه و گسترش تعاملات و ارتباط صنعت در دانشگاه تبریز با حضور معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح، گفت: دانشگاه تبریز توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد و از این رو آماده توسعه همکاری‌های فناورانه و تعاملات با بخش تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح است.

وی در ادامه با بیان اینکه این جلسه پر خیر و پر برکتی برای همه دانشگاه‌های استان خواهد بود، تصریح کرد: امروزه توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در دانشگاه‌های کشورمان و در این میان در دانشگاه‌های استان و به‌ویژه در دانشگاه تبریز وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای رفع نیازها و رشد و توسعه همه جانبه کشورمان در بخش‌های مختلف استفاده شود.

نصراله‌زاده، با بیان اینکه با توجه به سیر تحولی که در عصر امروز صورت گرفته باید دانشگاه‌های ما به سمت مأموریت‌گرا و مسئله محور حرکت کنند، گفت: در این راستا برای رفع نیازهای جامعه و صنعت باید گام‌های موثری بردارند.

رئیس دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های ما با تمام توان و ظرفیت باید در خدمت توسعه کشور قرار گیرد، اظهار کرد: امروز از دانشگاه‌های نسل پنجم به‌عنوان دانشگاه تمدن‌ساز یاد می‌کنند که امام راحل(ره)، چهل سال پیش این موضوع را مطرح کرده بودند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری بر دانشگاه تمدن ساز تاکید داشته و دارند و از این رو ما هم باید به دنبال دانشگاه تمدن ساز پیش برویم.

انتهای پیام
captcha