هدف اصلی تهاجم فرهنگی، زدودن ایمان آگاهانه از جامعه است
کد خبر: 4155227
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

هدف اصلی تهاجم فرهنگی، زدودن ایمان آگاهانه از جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با بیان این‌که دانشگاه باید به طور اساسی و بنیادی موضوع اخلاق و ایمان را در حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار دهد، گفت: دشمنان انقلاب فضای ایمانی و اخلاقی مردم ایران را هدف قرار داده‌اند و هدف اصلی تهاجم فرهنگی نیز زدودن ایمان آگاهانه از جامعه است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 24 تیرماه، در مراسم افتتاحیه طرح «حامیم» در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان این‌که دانشگاه باید به طور اساسی و بنیادی موضوع اخلاق و ایمان را در حوزه تعلیم و تربیت مورد توجه قرار دهد، گفت: دشمنان انقلاب فضای ایمانی و اخلاقی مردم ایران را هدف قرار داده‌اند و هدف اصلی تهاجم فرهنگی نیز زدودن ایمان آگاهانه از جامعه است. 

وی اظهار کرد: دوره توانمندی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از جمله زمینه‌های موثر و کارآمد در راستای تقویت مشارکت دانش آموختگان دانشگاهی در جامعه است. 

آل‌هاشم، ایمان و امید را دو عامل در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ایمان ریشه و مبنای شکل گیری امید بوده و یک امر قلبی است که به رابطه‌ی  انسان با خداوند برمی‌گردد و هرچه این ارتباط عمیق‌تر باشد، ایمان نیز تقویت می‌شود. 

امام جمعه تبریز، با تاکید بر این‌که با تقویت ایمان، امید هم قوت بیشتری پیدا می‌کند، اضافه کرد: تقویت اخلاق در لایه‌های گوناگون اجتماع، به ویژه قشر دانشگاهی از راهکارهای تقویت ایمان به عنوان تقویت کننده امید در جامعه بوده که تحقق این امر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. 

وی با اشاره به اینکه برخلاف تصور برخی‌ها، جایگاه اخلاق در جامعه به طور طبیعی تقویت نمی‌شود، بلکه نیاز به برنامه‌ریزی دارد، گفت: با نگاهی به سابقه‌ تاریخی نظام جمهوری اسلامی ایران متوجه می‌شویم که در اوایل انقلاب برنامه ریزی برای تقویت جایگاه ایمان چقدر گسترده، موثر و مطابق نیاز زمان بوده است. 

آل‌هاشم با بیان ینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر تقویت مباحث عبادی و اموری مانند اعتکاف، اردوهای راهیان نور تاکید دارند، چراکه ایمان آگاهانه دانشجو به عنوان عنصر اثرگذار بر مردم باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: البته رسیدن به مطلوب در این عرصه، همت و طرحی دقیق می‌خواهد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به وجود دو نوع امید در زندگی، گفت: امید واهی یعنی القای امیدی دروغین به فرد که تقویت این نوع امید بسیارخطرناک بوده و باعث امیدزدایی می‌شود، درحالی که امید واقعی یعنی امید توام با تدبیر و هدف روشن. 

وی با تاکید بر اینکه نباید امید و آرزو با یکدیگر اشتباه گرفته شود، ادامه داد: امید در حرکت به وجود می‌آید و حرکت آفرین است که با برنامه ریزی دقیق و تلاش کسب شده و درنهایت فرد را به هدف موردنظر می‌رساند. 

آل‌هاشم، در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که نقادی یکی از ویژگی‌های ذاتی دانشجو بوده و نقد توام با امید نقدی است که جنبه‌های مثبت و منفی کنار هم مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: گاه فضای نقد دانشجویی چنان افراطی می‌شود که ناخواسته ابزار و وسیله‌ی ناامیدی را فراهم می‌کند، درحالی که نقادی بخشی از ذات دانشجو بوده، اما نقد باید توام با امید باشد و تزریق ناامیدی نکند.

انتهای پیام
captcha