نگاه جهادی به علم، آرمانخواهی را به اوج می‌رساند
کد خبر: 4155255
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:

نگاه جهادی به علم، آرمانخواهی را به اوج می‌رساند

عابدین خرم، با بیان این‌که رشد علمی کشور منوط به عزم جدی اساتید، مربیان، نخبگان و فرهیختگانی است که نگاهی جهادگونه به جریان علمی دارند، گفت: نگاه جهادی به علم می‌تواند آرمانخواهی برگرفته از انقلاب را به اوج قوت خود برساند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 24 تیرماه، در مراسم افتتاحیه طرح «حامیم» در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با اشاره به این‌که بزرگترین تعبیر از محیط و مراکز دانشگاهی این است که مرکز پویایی، بالندگی و نقطه ثقل پیشرفت هر جامعه است، اظهار کرد: تاریخ و گذشته هر کشور با علم و پژوهش و مشاهیر و مفاخر آن کشور شناخته می‌شود. 

وی با تاکید بر این‌که دانشگاه محل جوشش و اوج‌گیری دو جریان ارزشمند است، ادامه داد: یکی از این جریان‌ها تحقیق و پژوهش برای توسعه افق‌های علمی آینده بوده که مختص اساتید و دانشجویان است و دیگری آرمانخواهی و آرمانگرایی برگرفته از پیروزی انقلاب است که اختصاص به جوانان و دانشجویان دارد. 

خرم، با بیان این‌که رشد علمی کشور به عزم جدی اساتید، مربیان، نخبگان و فرهیختگانی بسته است که نگاهی جهادگونه به جریان علمی دارند، افزود: نگاه جهادی به علم می‌تواند آرمانخواهی برگرفته از انقلاب را به اوج قوت خود برساند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که هوش بالای نخبگان کشور این جهاد علمی را اثبات کرده و نگذاشته در حد شعار بماند که شهدایی چون احمدی روشن‌ها نمونه‌ای از این نخبگان هستند، افزود: دانشگاه تراز اسلامی باید یاری‌گر مردم بوده و برای حل مشکلات کشور به دولت کمک کند. 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد نقش دانشگاه‌ها و تهدیداتی که وجود دارد، گفت: مجموعه‌های دانشگاهی نباید دچار انفعال و انحراف شوند، انفعال یعنی از دست دادن امید، در حالی که جوان با امید و با ایمان موانع را می‌شناسد و برای حل آن جهاد علمی می‌کند. 

خرّم، هجمه‌های مختلف دشمنان علیه مجموعه‌های دانشگاهی را نیز یکی از تهدیدات عنوان کرد و گفت: دشمنان در جریانات اخیر در توطئه‌های مختلف خود، دنبال آن بودند که جریان علمی کشور را با خود همراه کنند اما دانشگاه‌ها زود متوجه وقایع شدند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که برای تقابل با تبلیغات گسترده دشمنان، باید گره‌های ذهنی دانشجویان و جوانان را در رابطه با مسائل مختلف باز کرد، گفت: دشمن می‌خواهد ارزش‌ها را به ضدارزش بدل کرده و با حساسیت زدایی و قبح شکنی، هنجارشکنی‌ها را عادی جلوه دهد که تحقق این امر خطر بزرگی است و در این رابطه باید با افتخار به عقبه روشن و درخشان خود، با تلاش، پویایی و ایستایی در میدان حاضر شویم. 

وی ادامه داد: غربی‌ها با انقلاب اسلامی مبارزه می‌کنند، چراکه انقلاب جانمایه، هویت و ماهیت آن‌ها را برای دنیای امروز روشن و کشف کرده است.

انتهای پیام
captcha