نخست‌وزیر سوئد: پس از قرآن‌سوزی با سخت‌ترین شرایط امنیتی روبه‌رو هستیم
کد خبر: 4159438
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

نخست‌وزیر سوئد: پس از قرآن‌سوزی با سخت‌ترین شرایط امنیتی روبه‌رو هستیم

نخست وزیر سوئد پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای دانمارکی خود درباره قرآن سوزی گفت که کشورهایشان با سخت‌ترین شرایط امنیتی از زمان جنگ جهانی دوم روبه‌روست.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک،  اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد دیروز یکشنبه با مته فردریکسن، همتای دانمارکی خوددرباره پیامدهای قرآن سوزی در کشورهایشان رایزنی کرد.

نخست وزیر سوئد شامگاه یکشنبه پس از این دیدار گفت: در طول روز من در ارتباط عمیق با مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک بودم و دولت سوئد با دولت دانمارک در مورد وضعیت پس از سوزاندن کتب مقدس گفت‌وگو کرد.

وی افزود: در حال حاضر با سخت‌ترین وضعیت امنیتی از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون مواجه هستیم. برخی کشورها می‌توانند از وخامت اوضاع امنیتی سوئد بهره برداری کنند.

وی افزود: مقامات دو کشور سوئد و دانمارک وضعیت پس از قرآن‌سوزی را خطرناک می‌دانند و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

سرویس امنیت داخلی سوئد نیز پس از حادثه سوزاندن نسخه‌های قرآن و اعتراضات پس از آن در جهان اسلام گزارش داد وضعیت امنیتی در سوئد نسبت به قبل بسیار بدتر شده است.

طی هفته‌های اخیر اعطای مجوز پلیس در کشورهای سوئد و دانمارک به جرایم عناصر افراطی در اقدام به قرآن سوزی با خشم جهان اسلام روبه‌رو شده که بر لزوم پاسخ کوبنده به این جرایم و حامیان آن تاکید کردند.

در همین حال وزارت خارجه دانمارک هم شب گذشته برای نخستین بار گفت که کشورش درصدد بررسی ساز و کار قانونی ممنوعیت توهین به مقدسات دینی است.
 

انتهای پیام
captcha