توهین سلوان مومیکا برای سومین‌بار به ساحت قدسی قرآن
کد خبر: 4159479
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

توهین سلوان مومیکا برای سومین‌بار به ساحت قدسی قرآن

در پی سلسله اقدامات هتک حرمت قرآن در سوئد، سلوان مومیکا، چهره جنجال برانگیز عراقی برای سومین بار و زیر چتر امنیتی نیروهای پلیس این کشور به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کرد.

توهین مومیکا سلوان برای سومین‌بار به ساحت قدسی قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از یونیوز، سلوان مومیکا، چهره جنجال برانگیز عراقی برای سومین بار در ملأ عام و با حمایت کامل نیروهای پلیس سوئد، مقابل پارلمان این کشور با سوزاندن مصحف شریف به ساحت مقدس کلام الله مجید اهانت کرد.
پایگاه خبری «بغداد الیوم» با انتشار گزارشی نوشته که فردی به نام «سلوان نجم»، عراقی تبار مقیم استکهلم حامی جنایات «سلوان مومیکا» است و علی‌رغم مشکوک بودن به اقدامات تروریستی، او هم در سوئد آزاد است.
پلیس استکهلم درخواست جدیدی مبنی بر مجوز برگزاری تجمع جنجالی دریافت کرد. این درخواست از جانب سلوان مومیکا صورت گرفته که پیش‌تر نیز در برابر مسجد مرکزی استکهلم و در برابر سفارت عراق به عمل موهن قرآن‌سوزی اقدام کرده است.

توهین سلوان مومیکا برای سومین‌بار به ساحت قدسی قرآن

«سلوان مومیکا» ۳۷ ساله شهروند سوئدی - عراقی با حمایت پلیس سوئد در هفتم تیر ماه اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد و ۲۹ تیر ماه و برای دومین بار این اقدام هتاکانه را مجددا تکرار کرد. در ادامه این اهانت‌های سریالی، یک گروه راست‌افراطی در دانمارک در اقدامی توهین‌آمیز یک روز بعد و در ۳۰ تیرماه نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در «کپنهاگ» پایتخت دانمارک سوزاند و این اقدام هتاکانه در دانمارک روز دوشنبه دوم مرداد ماه و همچنین سه‌شنبه سوم مرداد ماه نیز تکرار شد. 
با وجود پیگیری‌های دیپلماتیک از سوی کشورهای اسلامی و محکومیت‌های گسترده در سوئد و خارج از آن، «سلوان مومیکا» عراقی‌تبار مقیم سوئد با همراهی شریک خود تراژدی قرآن‌سوزی را دنبال می‌کنند.
این اقدامات خشم بین‌المللی را برانگیخته است و بحران دیپلماتیک بزرگی را در روابط میان سوئد و کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.  کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر و ایران سفیران سوئد را برای اعتراض احضار کرده‌اند. سفارت سوئد در عراق نیز مورد هجوم معترضان قرار گرفت و ایران نیز از ورود سفیر جدید سوئد به خاک خود جلوگیری کرد.
همچنین نشست فوق‌العاده مجازی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی قرار است امروز (دوشنبه) نهم مردادماه به منظور بررسی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک برگزار شود.

انتهای پیام
captcha