مساجد سوئد خواستار وضع قانون ممنوعیت هتک حرمت کتب مقدس هستند
کد خبر: 4159367
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
نظرسنجی رسانه سوئدی:

مساجد سوئد خواستار وضع قانون ممنوعیت هتک حرمت کتب مقدس هستند

نتایج نظرسنجی یک رسانه سوئدی حاکی است که مساجد سوئد خواستار وضع قانون ممنوعیت هر گونه هتک حرمت مقدسات اسلامی و همه کتب مقدس هستند.

مساجد سوئد خواستار وضع قانون ممنوعیت هتک حرمت کتب مقدس هستند

به گزارش ایکنا به نقل از الکمپیس، نظرسنجی جدید مؤسسه دوکو (Doku) نشان می‌دهد که ادارات 30 مسجد سوئد خواهان ایجاد ساز و کاری در این کشور برای ممنوعیت سوزاندن تمام کتب مقدس و نه فقط قرآن، و همچنین ممنوعیت سایر موارد نقض ارزش‌ها و نمادهای دینی هستند.

سوفی لوونمارک، روزنامه‌نگار که این نظرسنجی را برای روزنامه سوئدی اکسپرسن انجام داد، گفت: می‌خواستیم بررسی کنیم که آیا از نظر مسلمانان در سوئد این فقط قرآن است که نباید مورد اهانت قرار گیرد یا به دیگر کتب مقدس نیز نباید تعرض شود.

در این نظرسنجی، بنیاد دوکو از 32 مسجد این کشور پرسید: «آیا سوئد باید سوزاندن قرآن را ممنوع کند؟ که 31 مسجد به این سؤال پاسخ مثبت دادند و در پاسخ به این سؤال که آیا ممنوعیت سوزاندن همه کتب مقدس در سوئد لازم است، نیز اغلب این مساجد خواهان قانونی شدن این قضیه شدند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی 30 مسجد از 32 مسجد نیز خواستار ممنوعیت سایر اقدامات مربوط به هتک حرمت و تحریک و اهانت به نمادها و ارزش‌های مقدس اسلام و مسلمانان شدند.

البته این نظرسنجی محصول مشترک سوفی لوونمارک، روزنامه‌نگار و همچنین یک نویسنده بنیاد دوکو و یک ستون‌نویس مستقل روزنامه اکسپرسن و لارس جانسون روزنامه نگار دیگر سوئدی بوده است.

لوونمارک معتقد است که قبلاً در سوئد اتفاقاتی را دیده است که تأیید می‌کند موضوع  هتک حرمت و اهانت‌ها به مقدسات دینی و پیروان آن و در مجمموع سوء استفاده از آزادی بیان، دامنه‌ای گسترده‌تر از سوزاندن قرآن دارد.

این روزنامه‌نگار سوئدی نوشت: مهم است که تأکید کنیم، مساجد فقط نمی‌خواهند آتش زدن قرآن در سوئد ممنوع شود، زیرا تخلفات علیه مقدسات اسلامی و پیروان آن در مقیاس وسیع‌تر از آن رصد شده است.

البته در بین این 32 مسجدی که هدف نظرسنجی بوده است یکی از آنها بیان داشته که مسلمانان نباید تحت تأثیر قرآن‌سوزی قرار گیرند و اعتقادات مسلمانان با رفتارهای موهن عده‌ای خدشه‌دار نخواهد شد.

نظرسنجی اخیر شرکت  Novus در سوئد نیز  نشان داد که از هر 10 سوئدی چهار نفر خواهان ممنوعیت سوزاندن کتب مقدس هستند.

طی هفته‌های اخیر کشورهای سوئد و دانمارک صحنه هتک حرمت قرآن توسط عناصر افراطی بوده که با موج خشم جهان اسلام نسبت به دولت‌های این کشورها در خصوص صدور مجوز برای توهین به مقدسات دینی همراه شده است.

انتهای پیام
captcha