کارویژه جهاددانشگاهی، امیدآفرینی در میان جوانان است
کد خبر: 4161094
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

کارویژه جهاددانشگاهی، امیدآفرینی در میان جوانان است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مهم‌ترین کارکرد جهاددانشگاهی را ایجاد امید در بین جوانان و تحقق شعار ما می‌توانیم دانست و گفت: یکی از نیازهای جدی و بنیادین کشور ما، باور و اعتماد به جوانان است.

عبدالرسول احمدیان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهانحجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان به‌مناسبت چهل‌وسومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی در طول دوران فعالیت‌ و خدمت‌رسانی طولانی خود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای شایان توجهی در راستای ایجاد تعامل بین دانشگاه، علم، صنعت و معرفت داشته است. این نهاد، مجموعه‌ای از جهادگران عرصه علم است که به‌عنوان واسط میان علم و نیاز جامعه در طول سال‌های فعالیت خود تلاش کرده تا نیاز واقعی جامعه را با استفاده از دانش شناسایی و حل کند.

وی افزود: ما در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ارتباط وثیق و عمیقی با مسئولان و متولیان جهاددانشگاهی داریم و همواره از دانش و تعهد موجود در جهاددانشگاهی واحد اصفهان بهره برده‌ایم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان هدف از تأسیس جهاددانشگاهی را واسطه‌گری بین دانشگاه و جامعه خواند و گفت: هدف از تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی نیز دقیقاً مطابق با هدف تشکیل جهاددانشگاهی است و در این راستا ایفای نقش می‌‌شود. درواقع، دفتر تبلیغات اسلامی از نظر اهداف و کارکردها شبیه به جهاددانشگاهی است. تأسیس این دو نهاد مقدس نیز در ابتدای انقلاب اسلامی و حدوداً همزمان به دستور رهبر کبیر انقلاب انجام شد.

وی تصریح کرد: ارتباط جهاددانشگاهی و دفتر تبلیغات اسلامی می‌تواند کمک شایانی به ایجاد یک پایگاه تعامل و همکاری برای جذب جوانان مستعد و متعهد و آموزش و ارتقای مهارت‌های علمی و کاربردی در دو محیط حوزه و دانشگاه داشته باشد.

احمدیان ادامه داد: جهاد دانشگاهی با ورود به عرصه‌های نوین علمی و کارآفرینی دانش‌بنیان توانسته است جوانان متعهد، خلاق و صاحب ایده‌های نوین را جذب و با حمایت از آنها، به پیشبرد اهداف کشور در قالب شبکه‌های گوناگون کمک کند.

وی مهم‌ترین کارکرد جهاددانشگاهی را ایجاد امید در بین جوانان و تحقق شعار ما می‌توانیم دانست و گفت: یکی از نیازهای جدی و بنیادین کشور ما، باور و اعتماد به جوانان است. ایجاد امید در جوانان، پایه‌های مستحکم پرچم برافراشته ایران اسلامی است. امیدوارم جهاددانشگاهی به‌واسطه وظیفه خطیر و بسیار حساسی که در ایجاد این روحیه در بین جوانان دارد، بتواند با  همکاری سایر مجموعه‌ها به‌خصوص مجموعه‌های صنعتی، علمی، فرهنگی و بنیادین کشور در راستای ایجاد این روحیه در ایران اسلامی به اهداف بلند خود دست پیدا کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: این نهاد نیز مانند جهاددانشگاهی تلاش می‌کند در راستای این وظیفه خطیر، همکاری و هم‌افزایی مؤثری برای ایجاد باورهای عمیق معرفتی، علمی و مهارتی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ورود به عرصه‌های نوپدید و پرداختن به مسائل و چالش‌های واقعی جامعه، جهاددانشگاهی را از سایر نهادهای علمی کشور متمایز می‌کند، یادآور شد: این وجه تمایز بسیار مهم است؛ علم بدون پرداختن به نیازهای واقعی جامعه اعم از صنعت و یا مباحث انسانی و معرفتی، ایجاد ثروت، قدرت و امنیت نمی‌کند.

احمدیان تأکید کرد: جهاددانشگاهی افزون بر اینکه در راستای کاربردی کردن علوم برای نیازهای واقعی صنعت و جامعه فعالیت می‌کند، در خصوص شناسایی مسائل اجتماعی نیز وظیفه مهمی به عهده دارد. واسطه‌گری جهاددانشگاهی بین دانشگاه و جامعه، نوعی واسطه‌گری فعال و دوسویه است که هم به دانشگاه و جامعه علمی کمک می‌کند و هم به صنعت و مجموعه‌های فرهنگی و علوم انسانی و اسلامی.

انتهای پیام
captcha