محکومیت قرآن‌سوزی و تأکید بر ضرورت حل مسئله فلسطین در سازمان ملل
کد خبر: 4170006
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

محکومیت قرآن‌سوزی و تأکید بر ضرورت حل مسئله فلسطین در سازمان ملل

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد دیگر ضامن امنیت جهانی نیست، کوتاهی در محکومیت هتک حرمت قرآن را محکوم و بر لزوم حل مسئله فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی سالانه خود در مجمع سازمان ملل متحد از وضعیت کنونی سازمان ملل متحد و ساختار غیرعادلانه آن انتقاد و تصریح کرد: باید ساختاری برای یک سازمان جهانی بسازیم که بتواند نماینده همه نژادها، باورها و فرهنگ‌ها در جهان باشد.

وی بر نیاز به بازسازی سریع نهادهای مسئول تضمین امنیت، صلح و رفاه در جهان تحت رهبری سازمان ملل تأکید کرد.

این موضوعات در سخنرانی رئیس‌جمهور ترکیه در روز سه‌شنبه در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان شد.

اردوغان با اشاره به قرآن‌سوزی‌های اخیر در اروپا تصریح کرد: کشورهایی که به بهانه آزادی بیان اجازه می‌دهند که به قرآن کریم توهین شود و این اقدام را تشویق می‌کنند، به آینده خود آسیب می‌رسانند.

اردوغان با تأکید بر اینکه حفاظت از خانواده، آینده بشریت را حفظ می‌کند، از جامعه بین‌المللی خواست تا موضوع حمایت از خانواده را در مقابل موج تخریب‌های جهانی مدنظر قرار دهند.

رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص نژادپرستی و بیگانه‌هراسی نیز گفت: نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و اسلام‌هراسی مانند ویروس در کشورهای توسعه یافته در حال گسترش و به سطح غیر قابل تحملی رسیده است.

اردوغان در خصوص صلح در خاورمیانه نیز تأکید کرد: این صلح تنها با دستیابی به راه‌حل نهایی برای مسئله فلسطین امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha