ایمان و اطاعت از امام(ره) سلاح‌های مردم در جنگ تحمیلی بود
کد خبر: 4171641
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰

ایمان و اطاعت از امام(ره) سلاح‌های مردم در جنگ تحمیلی بود

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه ایمان، اتحاد، اطاعت از امام(ره) و توسل به اهل بیت(ع) سلاح‌های مردم ایران بود، گفت: هیچکدام از رزمندگان دوره‌های آموزش جنگ را ندیده بودند، درحالیکه ایالات متحده، فرانسه، شوروی و سایر قدرت‌ها، رژیم صدام را پشتیبانی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی می‌کردند.

سردار عباسقلی زاده، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا، روز گذشته، پنجم مهرماه، در آئین بزرگداشت هفته‌ دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران دانشگاه تبریز، گفت: خداوند و ملائکه الله به وجود مجاهدین در راه خدا افتخار می‌کنند که جان خود را در راه اسلام، وطن، حیثیت و ناموس فدا کرده و در راستای اعتلاء کلمه الله جانفشانی کردند. همه‌ ما باید شکرگزار خداوند باشیم که نعمت انقلاب اسلامی را به ما ارزانی داشته است.

وی ادامه داد: وقتی تاریخ انقلاب اسلامی را مرور می‌کنیم، شاهد هستیم که تاریخ بشریت به جز دوران صدر اسلام، این دوران پرافتخار را به خود ندیده است و به همین دلیل باید خداوند را شاکر باشیم که ما را در برهه‌ای از زمان حیات داده است که میلیون‌ها مسلمان غبطه‌ می‌خورند.

سردار عباسقلی‌زاده، با بیان اینکه جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، فشار حداکثری، ظهور داعش و... همگی بخاطر شناخت حداکثری دشمنان از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: اکنون ما به جایی رسیده‌ایم که ابرقدرت‌ها به سمت ما دست نیاز دراز می‌کنند و در حال حاضر هیچ ناو آمریکایی نه تنها در خلیج فارس بلکه در سواحل دور نیز دیده نمی‌شود و آمریکا عقب نشینی کرده است.

فرمانده سپاه عاشورا، با مقایسه‌ جنگ تحمیلی و جنگ‌های جهانی اول و دوم گفت: جنگ جهانی اول، شش سال و جنگ جهانی دوم، چهارسال طول کشید و میزان تلفات انسانی این دو جنگ نیز حدود ۸۰ میلیون نفر برآورد شده است و با وجود عدم دخالت ایران در این دو جنگ، ۱۰ میلیون نفر از هم‌وطنان ما در اثر قحطی جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: همان متحدین و متفقینی که در جنگ جهانی اول و دوم با یکدیگر جنگ کردند، در جنگ ایران و عراق، حامی صدام شدند. اما همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها اشاره کرده‌اند، دشمنان ما در برنامه‌ریزی، خوب عمل می‌کنند ولی هرگز محاسبات درستی ندارند و در جنگ تحمیلی نیز غیرت، شجاعت، دیانت، حجب و حیای مردم ایران را پیش بینی نکرده بودند.

عباسقلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایمان، اتحاد، اطاعت از امام(ره) و توسل به اهل بیت(ع) سلاح‌های مردم ایران بود، گفت: هیچکدام از رزمندگان دوره‌های آموزش جنگ را ندیده بودند، درحالیکه ایالات متحده، فرانسه، شوروی و سایر قدرت‌ها، رژیم صدام را پشتیبانی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی می‌کردند.

فرمانده سپاه عاشورا، با اشاره به رشادت‌های شهید سرافراز اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی در جبهه‌ مقاومت اسلامی گفت: تمامی کشورهایی که در دوران جنگ تحمیلی از صدام حمایت می‌کردند، بجز روسیه در عصر حاضر نیز از داعش حمایت کردند و این دلاوری‌های شهید سلیمانی و سایر شهدای جبهه‌ مقاومت اسلامی بود که باعث شد ما شرمنده‌ اهل بیت(ع) نشویم و اگر شهدای مدافع حرم نبودند، ما اکنون نمی‌توانستیم با سربلندی زیارت عاشورا را بخوانیم.

وی با اشاره به قدرت دفاعی ایران اسلامی خاطرنشان کرد: ما در بحث دفاعی به درجه‌ای از قدرت رسیده‌ایم که آمریکا در طول ۴۵ سال انقلاب اسلامی هیچ غلطی نکرده است ولی باید نقاط ضعف خود را در مسائل فرهنگی و فضای مجازی جبران کنیم.

عباسقلی‌زاده، در پایان اظهار کرد: خوشبختانه اکنون شاهد ثمرات و برکات عملکرد خوب دولت سیزدهم هستیم. بهبود وضعیت در دوران شیوع کرونا، دور زدن تحریم‌ها، ارتباط با بسیاری از کشورها همگی جزو اقدامات خوب دولت سیزدهم است و قطعاً مشکلات اقتصادی نیز قابل حل هستند. در بحث فضای مجازی نیز براساس آیه قرآن کریم، وقتی فاسدها خبری را به ما می‌گویند و ۲۴ ساعته مغز جوانانمان را بمباران می‌کنند، تنها راه مقابله با این شرایط، جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha