فضای انس با نماز و قرآن در مدارس تقویت شده است
کد خبر: 4195324
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

فضای انس با نماز و قرآن در مدارس تقویت شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه انس با قرآن و اقامه نماز باید از همین سن تکلیف با همکاری اولیا و مربیان و معلمان جزو برنامه‌ها قرار داده شود، گفت: خوشبختانه در سایه توجهات جدی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، شاهد تقویت این فضا در مدارس هستیم.

احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، امروز، دوم بهمن‌ماه، در جشن فرشته‌ها در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز، با بیان اینکه انس با قرآن و اقامه نماز باید از همین سن تکلیف با همکاری اولیا و مربیان و معلمان در جزو برنامه‌ها قرار داده شود، گفت: خوشبختانه در سایه توجهات جدی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، شاهد تقویت این فضا در مدارس هستیم.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به دانش‌آموزان، اظهار کرد: شما دانش‌آموزان می‌توانید با تحصیل به جریان پرشتاب علم و فناوری کمک کرده و باید در کنار تحصیل به تهذیب، یعنی سلامت معنوی و فکری نیز توجه کنید.

محمودزاده، متذکر شد: دانش‌آموزان باید توصیه‌های رهبری را سرلوحه قرار داده و با تغذیه فکری سالم و خوب به این توصیه‌ها جامه عمل بپوشانند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، بیان کرد: تهذیب در کنار تحصیل نیز مورد توجه رهبر انقلاب است به این معنی که دانش‌آموزان باید در کنار علم آموزی، سلامت فکری و معنوی خود را نیز تقویت کنند و با انس گرفتن با قرآن و نماز و خواندن کتاب‌های خوب، به این مهم دست یابند.

وی سلامت جسمی و بدنی را لازمه ۲ توصیه قبلی عنوان کرد و گفت: تغذیه مناسب و تحرک کافی، باید مورد توجه دانش‌آموزان، اولیا و مربیان قرار گیرد و یقین بدانید اگر دانش‌آموزان به این سه توصیه مهم رهبر فرزانه انقلاب عمل کنند شاهد کشوری مترقی و آباد و آزاد خواهیم بود.

محمودزاده، در پایان با قدردانی از عوامل برگزاری جشن ۵۰۰۰ نفری فرشته‌ها در تبریز، بیان کرد: برگزاری این جشن، کار بسیار خوبی بود و از تمامی عوامل، مدیران نواحی و علما جهت برگزاری این جشن بزرگ و باشکوه، قدردانی می‌کنیم.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان را راهکاری خلاقانه و زمینه‌ای برای آشنایی دانش‌آموزان با تکالیف شرعی، دانست‌ و گفت: جشن بندگی دانش‌آموزی یکی از بهترین و برترین برنامه‌های تربیتی و فرهنگی به شمار می‌آید.

وی خطاب به دانش‌آموزان نومکلف، اظهار کرد: جشن تکلیف، بهترین فرصت برای نزدیک شدن به معبود و آشنایی با تکالیف شرعی به عنوان یک مسلمان و تدبیر در قرآن است.

انتهای پیام
captcha